{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
772 visninger | Oprettet:

Golf 7 1.2 tsi røg fra udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har i går erhvervet mig en golf 1.2 tsi fra 2014, men den skyder lidt meget røg ud, synes jeg. Det drejer sig om en smule sort røg der efterfølgende bliver til normal hvid røg (som når bilen er kold), når man revver motoren. Efter en længere køretur sidder der også små sorte pletter på bagenden af bilen, som godt kunne være fra skorstenen.
Sælger sagde, at han ikke lige vidste hvad det sorte røg var, men at den havde stået stille længe, og det måske var derfor, og at hvis der viste sig at være noget galt, skulle han nok fixe den over garantien.
Den har en eftermonteret udstødning der er noget større og larmer noget mere; kan det være årsagen til den øgede mængde (sort) røg? Eller kan det være noget turbo der er ved at stå af? Synes ellers den kører fejlfrit, og trækker også som den skal. Det sorte røg bekymrede mig bare lige, da det jo ikke plejer at være gode tegn..

Har I nogle bud på hvad det kunne skyldes?


Kommentarer på:  Golf 7 1.2 tsi røg fra udstødning
  • #1   13. sep 2022 Det der er vigtigt er om der er røg når motoren er varm?

  • #2   13. sep 2022 Har man skiftet udstødning, så er der sikkert også fjernet nogle følere og så er der sikkert lavet noget kodning af styreboksen.
    Alt sammen ukendte faktorer - og den MÅ IKKE RYGE SORT under nogle som helst omstændigheder.
    Det betyder at kat nok er fjernet, så det er lige til en beslaglæggelse hvis du bliver stoppet.

    Sort røg er for fed blanding - dvs for meget benzin.


  • #3   13. sep 2022 Tak for svarene. Det er minimalt med røg når den er varm, men træder jeg sømmet i bund mens jeg holder stille vil den stadig skyde en lille sort sky ud.. Udstødningen er fuldt ud lovlig og synet med, og har selv set under bilen, og det ligner ikke der er noget at komme efter i forhold til kat. Ingen lamper eller noget lyser i instrumentbrættet så jeg ved ikke helt hvad jeg skal undersøge nærmere for at finde ud af hvad det kan være



  • #4   13. sep 2022 At bilen er synet, er ikke det samme som at den er lovlig... smiley

  • #5   14. sep 2022 hold øje med olieforbrug, sort røg kan jo også være fordi den bruger olie.

  • #6   14. sep 2022 Kan også være dyser som er kokset til, så de ikke sprøjter ordentligt

    Vi har lige renset dyser på en TFSI motor som kun gik omkring 16kmL hvor den normal køre 21-22kmL

    Efter rensning af dyser med vores rense apparat, giknden igen de 21-22kmL
    Plus kunden oplevede at bilen kørte mere frisk end den gjorde før rens


  • #7   14. sep 2022 #5 - Nej det kan det så absolut ikke.

    Olieforbrug skaber blå røg, som KAN forveksles med hvid rød - som så er vandforbrug. Forskellen er at den blå tåge bliver hængende, hvor vandforbrug lugter sødt og forsvinder en del hurtigere.

    Sort røg er fed blanding = benzin.


  • #8   14. sep 2022 Dennis
    Hvad er det for et apparat, hvilket fabrikat og hvad koster en tur i sådan en?


  • #9   14. sep 2022 Apparatet er fra Würth.
    En del af der Konzept i bedre motor

    Den er 2 delt en side til benzin den anden. Til diesel
    Og vi har haft flere større succes, med og rense motor, hvor kunder ellers har fået og vide de enten skulle have ny motor eller nye dyser

    En rens af dyser/motor koster omkring 1000-1400kr
    Alt efter hvilken bil
    Kommer and på hvor bøvlet tilslutning er
    Man kobler brændstof fra tanken af, fra motoren
    Og sætte maskine til i stedet for
    Så motor kun køre på rensevæsken
    Den skal køre i 45 minutter

    Og man kan undervejs, ved de slemme tilfælde
    Høre motoren ændre lyd, og at den begynder og køre bedre, i sær ved diesel


  • #10   14. sep 2022 https://www.bedremotor.dk/hvad-er-bedremotor
    Kunne ikke sætte et billede ind


  • #11   14. sep 2022

    profilbillede
Kommentér på:
Golf 7 1.2 tsi røg fra udstødning

Annonce