{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

ØKO chiptuning noget pjat eller ?! {{forumTopicSubject}}

Hej.

På en F10 520D, man gerne vil have til at køre så langt på literen som muligt, bør man så få lavet en "Øko chiptuning" af den? eller er det noget værre pjat?

Jeg kan se nogle chiptuning hjemmesider kalder "Øko chiptuning" for noget pjat marketingsord. Mens andre sælger det.

Jeg er ikke vildt godt inde i de forskellige parametre man kan indstille på ved chiptuning af sådan en diesel motor.
jeg er ret så ligeglad med om den har 170 heste eller 230 eks.

Men hvis man gere vil have den til at køre så langt på literen som muligt, kan det så betale sig at få den chip tunet eller ej?
og skal man tage en af de chiptuningsvirksomheder der gerne vil sælge en "Økotuning" eller skal man tage en af dem der kalder en økochiptuning for noget pjat, men som faktisk også skriver lidt om brændstofsøkonomi på deres hjemmeside og måske ikke bare er interesseret i at hive folk igennem "salgskanalen" ved at kalde produkterne det der sælger.

mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ØKO chiptuning noget pjat eller ?!
  • #1   16. sep 2022 Den kan helt sikkert øko-chippes, men jeg er ret sikker på det er blevet ulovligt med de nye regler, der skal være en original fil i ECUen, ellers er fanden løs, dvs meget dyrt at blive stoppet af Jens Betjent.

  • #2   17. sep 2022 Der er ikke kommet nye regler, der har gjort det ulovligt. Det har det været lige så længe, som en BMW F10 har eksisteret - og længere endnu smiley

    Og ja, der er undtagelser. Man kan få det godkendt. Men ingen får det gjort i praksis, og det gør i hvert fald ikke business casen bedre, hvis man også skal betale for godkendelse.

    Er man ligeglad med loven, kan det stadigt ikke svare sig. Alene den prisreduktion, du er nødt til at sælge bilen med, fordi den er chiptunet, mere end æder din potentielle lille besparelse.

    Så chip den, hvis du vil have flere kræfter og hav det sjovt - ikke fordi du vil gavne din egen økonomi.


  • #3   17. sep 2022 Øko tuning er blot et andet ord for en fesen chiptuning. Der er salgsgas, fordi bilen går lige langt med højere effekt ved normal kørsel.

  • #4   18. sep 2022 Enig med #3 øko chip er bare stage 1 tuning.. Hvis den bliver chippet hos en der ved hvad han laver så skal du nok får noget ud af det

  • #5   18. sep 2022 Tak 3 og 4. dejligt korte konkrete brugbare svar. der svarer på det der bliver spurgt om. og ikke alt muligt andet om eks. ulovligheder der slet ikke bliver spurgt om smiley
    mange tak.


  • #6   19. sep 2022 Tag advarslerne om ulovligheder som en service.

    ikke alle er klar over at det kan betyde store udgifter .

    Og så kan andre måske lære ikke at begå fejl.


  • #7   20. sep 2022 Hej Hans. Ellers tak.

  • Orla P
    Orla P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   21. sep 2022 Hej. Jeg fik en øko tuning på min Sharan 1,9 TDi 130hk fra 2004. Jeg fik 13 hk mere, og 50 NM mere. Derudover kom den til at køre mellem 2 og 3 km længere på literen.

Kommentér på:
ØKO chiptuning noget pjat eller ?!

Annonce