{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Audi A3 1,4TFSI 2011 hvad er der galt ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en Audi A3 1,4TFSI 2011 den har gået 270.000km,jeg har fået skiftet kæde da den havde gået 240.000km,den er på det sidste ca 6 måneder begyndt at gå lidt ujævnt særligt om morgenen de første km,når jeg holder foden let på spederen,føles det som udsættere,derefter går den som den altid har gjort fin trækkraft og acceleration,men her til morgen opdagede at den gule motorlampe blinkede og lyste kortvarigt,så var den væk igen og var der ikke da jeg kørte hjem,kørte til min mekaniker som satte tester på og kunne se at der var en fejl på cylinder 4,det kunne måske være en tændspole hvis man er heldig,han snakkede også om LSPI utilsigtet tænding/fortænding er der nogen der har været ude for det samme ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Audi A3 1,4TFSI 2011 hvad er der galt ?
  • #1   22. sep 2022 Kan være motoren kikser til.

    Vi har for nylig haft en tsfi, på arbejdet, som kørte meget urolig i tomgang
    Samt den kørt kun ca 16 kmL
    Hvor den normal køre 21-22kmL

    Vi har en maskine til at renser dyserne med
    Som
    Man koble på bilens brændstof system
    Så motoren køre på speciel rense væske
    Til dyser

    Samtidig har vi en maskine tilslutte der sprøjter rensevæske ind i indsuningen som løsner tilsodninger i indsugningen samt ventiler

    Det er en del af bedre motor fra Würth.

    Kunde har efterfølgende, fortalt at bilen stå fint i tomgang og køre igen de 21-22 kmL


  • #2   22. sep 2022 Der sidder spjæld i indsugningen, som ændrer luftstrømmen så motoren kan køre på mager blanding, deraf navnet TFSI

    https://automobile.fandom.com/wiki/Fuel_Stratified_Injection

    Spjældene kan være kokset til så luft strømmen ikke er optimal til at køre magert, der vil komme udsættere og lign tegn, der er måder hvor man "sandblæser" med specialmiddel som fjerner belægningerne i indsugningen.


  • #3   22. sep 2022 Prøv at søg på cold blowby, det er et kendt problem på disse motor...


  • #4   23. sep 2022 Når de hugger ud af vejen, er det typisk fordi indsugningsventiler er sodet til.
    Det kan blæses væk med gradulat med det dertilhørende værktøj ved afmontering af indsugning.
    Derefter skal du køre på den bedst mulige benzin for at forhindre det sker igen.
    Benzin fra lavprisselskaber er et No-go for den motor.


Kommentér på:
Audi A3 1,4TFSI 2011 hvad er der galt ?

Annonce