{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Dårlig acceleration {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har igennem den seneste tid oplevet nedsænket acceleration hos min bmw e46. For at prøve på at løse problemet har jeg både skiftet benzinfilter, luftfilter og nu også tændrør (alle trængte til at blive skiftet). Det har ikke løst problemet. Har nu også lagt mærke til at VANOS magnetventilerne og knastakselføleren ved udstødning, er fyldt med olie udenpå. Jeg gætter derfor på at der er nogle o-ringe der ikke gør deres arbejde mere, hvilket måske har givet problemer for hele VANOS systemet.

Har læst mig frem på nettet, at man kan få mindre ydelse fra sin motor, hvis der er problemer med ens magnetventiler. Dog tænker jeg, at jeg ville få en motorlampe i instrumentbrættet hvis dette var tilfældet, men der er ikke noget.

Burde jeg prøve at rense magnetventilerne med bremserens, udskifte o-ringene og sprøjte kontaktrens på stikkene, eller er det slet magnetventilerne som er problemet??

Jeg er snart ved at få grå hår over den motor her.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig acceleration
  • #1   26. sep 2022 Den er jo bare ikke ordentligt serviceret.

    Vanos kræver en del opmærksomhed, og det punkt er du sikkert nået til nu. Der findes tonsvis af videoer på nettet omkring emnet - så får du en ide om hvad det kræver.


  • #2   27. sep 2022 Hvor tit er der skiftet olie?
    Hvilken olie er anvendt ?

    Vi har en BMW på arbejde, som har fået en anden motor, som er dårlig serviceret
    Og det afspejler sig i, at magnetventiler til knastforstillingen, hænger af og til
    Hvor den så sætter fejlkode på timing af motor.

    Vi er nu ved og rense oliesysyemmet med olie flush.
    Og bagefter skifter vi begge magnetventiler
    Og skal så prøvekøre og se om det hjælper

    Hvis den stadig melder fejl, så kan det være de justerbare hjul på knaster der skal skiftes


  • #3   27. sep 2022 Hvis man ser på billedet.
    Kan man se fjedre til valve tronic
    At der sidder gammel størknet olierester på den
    Kommer det ind i magnetventiler, så kan det stoppe dem til
    Sådanne olierester kommer, ved manglende service eller for dårlige olie eller olien bliver for varm


    profilbillede
  • #4   27. sep 2022 Motoren ser faktisk relativ ren ud, når man åbner for oliedækslet. Kan prøve at ligge et billede op senere i dag.
    Jeg ved ikke hvilken olie der er brugt før jeg ejede den, men har kun puttet bmw ll4 olie på den siden jeg fik den.


  • #5   27. sep 2022 Sajmon, jeg har også set lidt på forums og YouTube, hvor mange siger man egentlig bare kan nøjes med at rengøre magnetventilerne i de fleste tilfælde.

  • #6   27. sep 2022 Her er der et lille kig ind i motoren. Lidt svært at få meget med

    profilbillede
Kommentér på:
Dårlig acceleration

Annonce