{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får man 5 hjulbolte istedet for 4
  • #1   6. okt 2022 Du skal bruge en pcd-adapter, som ikke er lovlig. Eller nye bremser / spindler.

  • Frederik B
    Frederik B Tilmeldt:
    sep 2022

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 6
    #2   6. okt 2022 Gullif

    Er det et svært projekt eller er det til at overkomme?


  • #3   6. okt 2022 Det ved jeg ikke.. har du plads? Har du værktøj? Kan du finde de stumper du skal bruge?

    Hvis du kan svare ja, så er det ikke svært..


  • #4   6. okt 2022 PCD adaptor er meget lette, da de bare spændes på inden fælgen, men det æder meget af indpresningen til fælægene..
    Er de fx ET35 og du smider en PCD adaptor på, så er de MINDST 16mm tykke, så er ET målet kun 19, og fælgene længere ude i skærmkanterne end de ellers ville være.

    Ombygning af undervogn til 5 huls er større omgang, og er faktisk mere ulovligt end pcd adaptor, da de anses som en konstruktiv ændring (Bremserne bliver GTI-VR6) Men det er en langt større opgave, og når du ikke ved hvordan man får det lavet, så har jeg heller ikke min tro i at du ved hvordan det skal klares, og du skal derfor forbi en mekaniker..
    Og betale mere end det er værd.

    Sælg og køb en med korrekte undervogn til at starte med, så får du også lidt mere motor at nyde


  • #5   6. okt 2022 Det gør man ikke, man finder nogle andre fælge der passer til ens nav.

  • #6   7. okt 2022 Hej
    En rigtig dårlig tilgang!!!
    Find i stedet fælge med korrekt boltehulleantal, delecirkeldiameter, centerhul, indpresning, fælgbredde og størrelse. Eller en anden dyt som passer til fælgene.
    MVH KP


  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 83
    #7   11. okt 2022 Du svejser da bare de tre af hullerne til og borer 4 nye huller og så skærer noget gevind i dem - helst et gevind der passer til de fire bolte du og så til den nye bolt du skal købe. Du skal selvfølgelig bore de nye huller så de passer sådan nogenlunde ud for de huller der er i fælgen - altså de huller man spænder hjulet fast i. ??????

Kommentér på:
Hvordan får man 5 hjulbolte istedet for 4

Annonce