908 visninger
|
Oprettet:
5V Reference kredsløb 3, Opel insignia 2010 {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har for nyligt skiftet motor på min Opel insignia sports tour 2010 (AV92940).
Efter godt 150 km fejlfri kørsel melder den tid til service. Jeg smider en tester på, og aflæser "P0697 - 5V Reference kredsløb 3", og fejlen kan ikke slettes. Jeg har en lille mistanke om krumtapsposition sensoren er i stykker, men er ikke sikker.
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad kredsløb 3 består af, inden jeg begynder at splitte hele elnettet ad?
Jeg kan ikke finde et såkaldt "wiring diagram" på nettet, og der er alt for meget el i sådan en bil, til bare at prøve sig frem..
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.304
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
Mistænker lidt nogle af de forskellige sensorer jeg flyttede over på den nye motor, og ville helst gerne undersøge dem, før jeg skiftede hele ECU'en.
Batteriet synes at holde strøm fint.
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.304
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Tit det er er skyld i DIv elektriske fejl
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Når denne 5v bliver kortsluttet til stel, bliver hele 5v kredsløbet (i dette tilfælde 5v kredsløb nr 3) lagt ned, og motorstyringen kan ikke lokalisere hvorhenne eller hvad der forårsager fejlen.
Når jeg oplever denne fejl, så plejer jeg først at lokalisere hvilke sensorer der sidder på 5v kredsløb nr. 3 og så pille stikket af sensorerne ind til fejlen kan slettes.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Prøv at pil det store stik af der går til gløderørene og se om du kan slette fejlen.
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
Men hvor i alverden finder jeg ud af hvilke sensorer der er i kredsløb 3, på sådan en opel insignia?
Jeg har ladt mig fortælle (af tvivlsomme kilder), at kredsløb 3 består af følgende
- TPS
- CKP
- APP
- A/C
Men aner ikke om det er rigtigt.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
Fejlen kunne slettes ved afmontering af det store stik, og fik så prøvet mig frem til at den var gal med gløderøret og/eller forbindelse i cylinder 2.
Nu har jeg lige været ude og køre mig en god tur og 5v fejlen bliver væk.
Dog er der nu kommet en "P039C - Cylinder 1 trykvariation for lav" tilbage. Nogle idéer til den?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Mht. Trykvariationsfejlen, så mener jeg at på nogle insigniaer er cylindertrykmåling blevet deaktiveret igennem en opdatering, da der var så meget bøvl med det. Lyser din motorlampe pga den fejl?
Ellers så ville jeg nok først prøve at lægge spidsen ad gløderøret i blød i noget sod opløsende, og ellers prøve at skifte gløderøret, men de er ret pebrede.
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
Ja de er ikke helt billige nej. Kan være jeg skal forsøge at rense det gamle først.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
5V Reference kredsløb 3, Opel insignia 2010