{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.862 visninger | Oprettet:

Jesper
Jesper
Tilmeldt:
17. okt 2022
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Dieselmotor med underkompression {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et stort problem mend en Renault Traffic 1.6 dCi 120 T27 fra 2017, den har kørt under 100.000 km.
Motoren laver underkompression og skyder oliepinden op, men der er ikke noget at mærken når man kører, mekanikeren har undersøgt motoren og kan ikke finde fejlen, han mener der er stempel ringene der er kokset til.
Han anbefaler et mototskift, men det er volsomt dyrt.
Findes der nogle med erfaringer i dette, eller kender i verdens bedste diesel mekaniker, så vil jeg meget gerne høre fra dig smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dieselmotor med underkompression
  • #1   17. okt 2022 Der findes desværre ingen mirakel middel
    Der kan afhjælpe problemet helt

    Man kan nogen gange, med div middeler løsne lidt, hvis det altså er det der er problemet

    Har din mekaniker fortaget en lækage test
    Det er en test hvor man sætter cylinder under tryk
    Også ville man kunne høre hvis
    Den er utæt

    Er udstødnings ventiler utæt
    Vil det suse i udstødningen

    Er indsugnings ventiler utæt
    Vil det suse i indsugningen

    Er stempelringe utæt,
    Vil det suse i bund kar/ ved olie påfyldning og oliepinden

    Ud fra det kan man måske lokalisere hvor fejlen er



  • Jesper
    Jesper Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #2   17. okt 2022 OK, tak for info.
    Der findes mange slags rensemiddel på markedet, hvilke fabrikater kan anbefales?


  • #3   17. okt 2022 http://www.lindemann.dk/portfolio/instant-power/

    Har ikke prøvet det selv, har også hørt om 50/50 acetone og dieselolie direkte ind i cylinderen og lade det trække i nogle dage.


  • #4   17. okt 2022 Jeg ville nok starte med at tjekke krumtapsudluftningen.
    Sådan en dci skal virkelig ikke mangle meget kompression for ikke at køre ordentligt, og koldstarte.
    Husk at flytter stemplerne 1,6l luft når de kører op, så flytter de lige så meget når de kører ned igen. Der vil altid være underkomprrssion. Men det faktum at det skubber pinden op, det ville få mig til at se på krumtapsudluftningen. De kan være kokset total til.


  • #5   17. okt 2022 Ville nok også køre til en decideret dieselmekanikeer.
    Hvor befinder du dig rent geografisk?


  • #6   17. okt 2022 Det kemi der henvises til er først når du har renset med oilflush og skiftet olie og filter.

    Selv hælder jeg 4.5 liter diesel ned i vores dCi 1.5 Renault/Nissan/Dacia og lader den køre i lidt over et minuts tid, tapper så det af, og slutter med at hælde 5-10 liter diesel direkte gennem motoren, indtil jeg ser det sorte er væk, jeg hader sort motorolie.
    Resultatet er at du næsten ikke kan se olien på pinden, det er helt blankt nu.


  • Jesper
    Jesper Tilmeldt:
    okt 2022

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #7   18. okt 2022 #6 Tak for kommentarer, jeg befinder mig på Midtsjælland.
    Du skriver at du hælder diesel direkte gennem motoren, hvordan gør du det?


  • #8   18. okt 2022 Skruer dækslet af hvor man hælder motorolie på, skruer bundproppen ud og hælder diesel ned gennem førnævnte påfyldningshul, husk en spand der kan rumme 10 liter.

    Jeg tager den lige helt fra toppen så alle kan være med:

    1. kør motoren varm 90 grader
    2. Hæld oilflush i og lad den stå i tomgang 15-20 minutter
    3. Tap olien af
    4. Skru bundproppen i med fingrene
    5. Hæld 4-5 liter diesel ned i motoren, kør i tomgang i lidt over et minut
    6. Tap dieselolien af (nu er der 8-10 liter i spanden, ny spand kræves måske til næste op)
    7. Tag oliefilteret af
    8. Hæld 5-10 liter diesel ned i motoren, indtil det der kommer ud er rent/klart
    9. Skru nyt olifilter på
    10. Hæld evt Swedol eller andet anderkendt additiv i
    11. Hæld god olie i
    12. Tjek nu oliestanden, men også i de efterfølgende dage.

    Det kan godt være lidt svært at aflæse oliestanden da olien nu er helt ren og klar.

    PS!
    Har lige tjekket oliestanden på Dacia, det er stadig helt rent olie der flyder rundt i den, dejligt smiley


Kommentér på:
Dieselmotor med underkompression

Annonce