{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Punto mk1 gamma alarm hjælp {{forumTopicSubject}}

Min mor har en Punto mk1 med en hvad jeg tror er eftermonteret gamma alarm.

alarmen er en Gamma G-300 og er vist nok blevet solgt af telestyrelsen engang ( ? )

Er der nogle der har rodet med denne og ved noget om den?

Har et problem med at bilen ikke vil starte ( indsprøjtningsdyse lyser i instrumentbrættet ), så gætter på at alarmen på en eller anden måde er gået død og har afbrudt benzinen samtidig.

Jeg kan ikke få den til at reagere på signalet fra fjernbetjeningen ( alarm ), dioderne i den lyser. Den normale fjernbetjente central-lås virker fint.

Jeg har fundet noget skema over hvor den skulle være placeret mht til ledninger og sådan, men vil ikke begynde at splitte bilen ad, før jeg er 100% sikker på det er alarmen.

Det skal siges at bilen nogle gange stadig lyser på indsprøjtningsdysen når bilen kører, så egentligt tror jeg at jeg har 2 problemer: 1. bilen vil ikke starte / den lyser på indsprøjtningsdysen - nok noget en fiat forhandler kan måle sig ud af´.

2. der er røget en sikring i alarmboksen, og denne står for benzin tilførslen, derfor lyser den i dysen pga manglende benzin. men samtidig kan jeg jo heller ikke få den til at reagere på alarm-fjernbetjeningerne.




Det skal siges at punto mk1 fås med alarm fra standard.. denne er eftermonteret af en eller anden klog mand efter den blev købt.


Det er en 90hk's ELX'er... Forslag modtages med kyshånd og en kasse påskebryg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Punto mk1 gamma alarm hjælp
  • #1   7. apr 2007 fandt noget ledningsnet guide på nettet..

    der skulle sidde en 10A's sikring til benzin pumpen.. men den skulle sidde et sted i ledningsnettet inde ved den originale sikringsbox holder.. men kan ikke finde en ledning der er grå og brun...

    hvis nogle har rodet med denne alarm, på netop denne bil, så vil jeg MEGET gerne høre fra jer.


  • #2   7. apr 2007 tvivler på det har noget med det at køre..

    tror det er en sikring der har afbrudt benzin-pumpen..

    har fundet noget ledningsnet samt sikring derinde, og ved det har med alarmen at gøre.. kan bare ikke finde den døde sikring.. boksen må sidde et sted under plastikken.


  • #3   14. jul 2010 sprunget sikring, men det var i lednings-samleriet - dvs en af sikringerne til alarmen.

Kommentér på:
Punto mk1 gamma alarm hjælp

Annonce