For højt tryk i brændstoffordelerrør og dårligt gløderør? {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
Lang historie kort: Har skiftet motor på min Opel Insignia 2010, og operationen synes nogenlunde lykkedes indtil videre, og bilen melder ingen fejl.
Har dog en lille mistanke om at gløderøret i cylinder 1 er dårligt, og sad derfor og kiggede lidt rundt med min scanner, og snublede over nogle lidt voldsomme tal. (Se billeder)
Første billede.
Scanneren viser et tryk (324,7 i tomgang, og op til 1400 ved gas) noget udenfor standardintervallet, som ellers plejer at være retvisende.
Kan det virkelig passe at der er så stort et overtryk? Har målt et lign tryk på mine forældres Opel insignia, som er nyere og chippet, men den kører altså skide godt.
Andet billede. (Tilføjet i kommentar)
Tænker dette bekræfter min mistanke om et dårligt gløderør i cylinder 1, da trykket er højere end de andre 3.
Men også her stikker trykket helt af fra standardintervallet.
Er det mig der tillægger standardintervallet for meget værdi, eller er der noget galt her?
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 586
okt 2022
Følgere: 24 Emner: 6 Svar: 33
For højt tryk i brændstoffordelerrør og dårligt gløderør?