Golf 2 1,8 gt sætter ud....! {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.. Så har jeg brug for et råd..
Jeg har en Golf 2 1,8 GT Special fra maj 1989.
Der er dog kommet det problem med den at den sætter ud.
Dette sker når den har stået lidt i tomgang og så kommer over 1500 omdr. så vil den ikke tage gas og går næsten ud. Når den så kommer ned omkring 500-700 omdr. så tager den gas igen. Hvis jeg så giver fuld gas kommer den igen og så kører den fint fint. Men hvis motoren ikke arbejder et stykke tid så er den galt igen når jeg vil rykke..
Motorændringer/spec.: Skarpere knast, banan-manifold, 2" gennemgående udstødning med stor Aotou udstødning med dobbeltafgang.
Mine forslag ville umiddelbart gå på en lambda sonde.. Men vil gerne høre hvad i mener...!!
Har prøvet og hive luftfilter-kassen op så den fik ekstra luft men det hjalp ikke så luftfilter må være mere eller mindre udelukket.
På forhånd tak
Heine
jul 2003
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 47 Svar: 3.480
Ej håber du kan tage lidt gas.
Det kan evt også være gasspjældspotentometeret der driller(svært ord), har oplevet det på en golf III 1.8cl.
Gå evt også ledningsnettet igennem til insprøjtningen for løse forbindelser brug evt noget kontaktrens i så du er sikker på der er forbindelse.
apr 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 756
nov 2003
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 4 Emner: 13 Svar: 142
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 36
Det lyder som om det godt kunne være noget der. Tror nemlig også det er en eller anden dum måler der går i ged...
Jesper V-> Problemmet opstår jo "kun" når den ikke har ydet noget i et stykke tid og så skal arbejde igen. Og når den så lige har fået gas igen så kører den. Så ved det er nok ikke det...
Martin E-> Jeps, det er model med insprøjtning..
Har sådan en golf også en lambdasonde?
apr 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 756
jul 2004
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 3 Emner: 5 Svar: 36
Men skal lige huske den fødepumpe..
Tak for rådene!
Golf 2 1,8 gt sætter ud....!