{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Golf 2 1,8 gt sætter ud....! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.. Så har jeg brug for et råd..

Jeg har en Golf 2 1,8 GT Special fra maj 1989.

Der er dog kommet det problem med den at den sætter ud.

Dette sker når den har stået lidt i tomgang og så kommer over 1500 omdr. så vil den ikke tage gas og går næsten ud. Når den så kommer ned omkring 500-700 omdr. så tager den gas igen. Hvis jeg så giver fuld gas kommer den igen og så kører den fint fint. Men hvis motoren ikke arbejder et stykke tid så er den galt igen når jeg vil rykke..

Motorændringer/spec.: Skarpere knast, banan-manifold, 2" gennemgående udstødning med stor Aotou udstødning med dobbeltafgang.

Mine forslag ville umiddelbart gå på en lambda sonde.. Men vil gerne høre hvad i mener...!!

Har prøvet og hive luftfilter-kassen op så den fik ekstra luft men det hjalp ikke så luftfilter må være mere eller mindre udelukket.

På forhånd tak

Heine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 2 1,8 gt sætter ud....!
  • #1   25. aug 2004 Det er en golf for pokker!!!

Ej håber du kan tage lidt gas.

Det kan evt også være gasspjældspotentometeret der driller(svært ord), har oplevet det på en golf III 1.8cl.
    Gå evt også ledningsnettet igennem til insprøjtningen for løse forbindelser brug evt noget kontaktrens i så du er sikker på der er forbindelse.

• #2   26. aug 2004 Jeg tror problemet ligger i fødepumpen i tanken. Så vidt jeg husker, er der både den og trykpumpen under bilen. Hvis fødepumpen ikke giver ordentligt, kan det give det problem, du beskriver.

• #3   26. aug 2004 Ja det lyder til at den ikk får nok at leve af... Evt pumpen som nævnt. Nu er jeg ikk så meget inde i golf, men er den med indsprøjtning, for så ku dysen "hænge"?

• #4   26. aug 2004 Carsten-> Kan skam ta det..! smiley

Det lyder som om det godt kunne være noget der. Tror nemlig også det er en eller anden dum måler der går i ged...

Jesper V-> Problemmet opstår jo "kun" når den ikke har ydet noget i et stykke tid og så skal arbejde igen. Og når den så lige har fået gas igen så kører den. Så ved det er nok ikke det...

Martin E-> Jeps, det er model med insprøjtning..

Har sådan en golf også en lambdasonde?

• #5   26. aug 2004 jeg tvivler på det er luftmængdemåleren, da fejlen så ville være konstant, ved et evt lille brud på banen i potmeteret. Tjek nu den fødepumpe smiley

• #6   29. aug 2004 Min mekker mener det er en fejl i styreboksen.. Så den er jeg ved at få en ny af...

Men skal lige huske den fødepumpe.. smiley

Tak for rådene!

Kommentér på:
Golf 2 1,8 gt sætter ud....!

Annonce