{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.955 visninger | Oprettet:

Diesel bil mangler trækkraft {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en Ford C-Max 1.6 TDCi med 109hk 2010, som gradvist har fået mindre og mindre trækkraft.

Jeg har indtil videre skiftet turbo inkl. Wastegate, Partikelfilter, varkum regulator til turbo, samtlige filtre (diesel filter, luftfilter osv.) og den har ny generator.

Den melder ingen fejlkoder når en tester kommer på og den laver også omdrejninger, men der er ingen rigtig trækkraft bag.

Hvad kan den manglende trækkraft ellers skyldes?

Har selv haft EGR ventil oppe og vende, men bilen hverken ryger eller har ujævn motorgang, hvilket plejer at tyde på en fejlagtig EGR.

Jeg takker for alle indputs.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel bil mangler trækkraft
  • #1   21. nov 2022 har du kontrolleret indsugning om det er sodet til
    Hvorfor har du skiftet alle de dele?


  • #2   21. nov 2022 Sådan en har jeg kørt en del i som firmabil, forskellige biler, men samme motor. De har alle været enormt sløve. Én døde ligefrem pga. en dårlig turbo. Jeg kører ingen hurtig bil privat, men sådan en C-max er 8 gange sløvere. På de korte motorvejstilkørsler, er det en kamp bare at nå 100 km/t. Mon ikke det er sådan den ér, når den er lidt oppe i årene? Det virker i hvert fald som en rigtig lorte-motor, med én af de mest udtalte 'kethcup-effekt' jeg har oplevet.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #3   21. nov 2022 Indsugning er sikkert sodet godt til....Prøv at løbe et marathon og kun trække vejret gennem et sugerør. Så prøv med åben mund og næse og se forskellen på at få luft. Samme princip her.

  • #4   21. nov 2022 af med indsugning og rens den, er sikker på den er fyldt med sod som Knud skriver

  • #5   22. nov 2022 Det kan et værksted finde på 1 time. Det er billigere end bare at skifte dele som du har gjort.

    En defekt sensor (læse med livedata i fejlkodelæser), en stoppet katalysator, en utæthed i indsugningen (testes med røg).




  • #6   22. nov 2022 Hej
    Tilsodet fra turbo til indsugningsventiler
    adskil og rens alt.
    check fanerne i turboen. - skal arbejde ubesværet
    Saml
    Done
    MVH KP


  • #7   23. nov 2022 Noget nyt med dytten??

  • #8   25. nov 2022 Hej,

    Mange tak for alle indputs! Jeg gjorde som T C skrev og kørte den på værksted og det viste sig at den vakumregulator jeg havde sat på til regulering af turbo var defekt.. Der er kommet en ny en op og nu kører den som den skal.

    Mange tak!


Kommentér på:
Diesel bil mangler trækkraft

Annonce