{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
906 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte Peugeot 2.0Hdi 307 rhy {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min 307 2.0Hdi rhy vil ikke starte. Jeg har før engang prøvet at miste den lille brik i nøglen som kommunikerer med startspærren, og den gjorde nøjagtigt det samme som nu. Motoren tørner men der sker intet. Jeg har prøvet med begge nøgler, men uden held. Og jeg har brikkerne i nøglerne.
Jeg har haft udlæser på (både en autel og en delphi), men der er ingen fejl. Den siger alt er fint med både ecu og startspærren.
Tandremmen er tjekket og fejler intet.
Alle sikringer er tjekket.
Jeg har skiftet læsespolen ved tændingen, men uden held.
Alle stik på pumpen og omkring er tjekket for korrosion og ser fint ud.
Den er forsøgt løbet igang uden held.
Den kan komme igang med dieselstart, men går ud så snart det er brugt op. Det virker som om der ikke kommer diesel til..

Det virker for mig som om nøglen ikke får deaktiveret startspærren og jeg aner ikke hvorfor. Nogle ideer? Sidder der en magnetventil på sådan en motor som kan snydes til at åbne?

Tak for råd.
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte Peugeot 2.0Hdi 307 rhy
  • #1   12. dec 2022 Måske krumtapsensor er defekt, så lukker den ikke op for brændstof, men burde så vise en fejl på dit grej.
    Har du kørt en full scan?


  • #2   12. dec 2022 Jeg kan følge dig i din logik og har også tænkt at det burde give et udslag på testeren. Har kørt alle typer scan testeren kan og der var intet på krumtapssensoren desværre.

  • #3   12. dec 2022 Du virker som om du er mekaniker?

  • #4   13. dec 2022 Har du set live data
    På krumtapsensor og knast sensor?

    Og det hvor mange omdrejninger motor har når du tørne?
    Har den ikke omdrejninger nok
    Eller for lavt rail tryk, så åbner dyserne ikke,
    Og den vil ikke starte


  • #5   13. dec 2022 Allan: nej er jeg ikke.

    Dennis: Omdrejningerne er helt som de plejer at være når jeg normalt ville starte den. Ellers burde den også kunne løbes i gang vil jeg tro. Jeg har ikke set live data på de to sensorer. Hvilke værdier skal jeg se efter?


  • #6   13. dec 2022 Se efter at de begge viser motor omdrejninger

    Motor omdrejninger skal være over et hvis antal
    Før dyser åbner
    Og i denne kolde tid, skal der af og til ikke mangle så meget i omdrejninger før
    Sådan en commenrail ikke vil starte

    Vi har rigtig mange kunder hvor batteriet ikke er ordentligt opladt, pga de køre mange korte ture
    Og når det er koldt, kan generatoren ikke følge med til at skulle forsyne bilen med strm
    Og laver overskud til at lade batteriet

    Så bliver det en ond spiral, at man bruger mere strøm end man laver


  • #7   13. dec 2022 Så kan det være at der skal en ny starter til, så kommer omdrejningerne lige en anelse højere op og så lukkes der op for brændstoffet.
    Har prøvet det på en Sokda 1.9 TDI, ny starter så kørte det.



  • #8   13. dec 2022 Du har fået løsningen til at fejlsøge videre smiley

    Aflæs på tester omdrejningstallet og railtrykket mens du tørner og se om de giver mening :).

    Alternativt lyt om løftepumpen kører når du sætter tænding på, og pil en slange af diesel filteret og se om der kommer diesel når du sætter tænding på.


  • #9   13. dec 2022 Kan se at omdrejningerne er fine. Den får diesel fra tanken kan jeg se.
    Ser ud til fejlen ligger et andet sted...


  • #10   14. dec 2022 Hvordan bekræftede du at den får diesel ?
    Startspærre tager som jeg husker det både tænding og brændstof pumpe (og ecu vidst også)
    Så det at du kan få liv i den med startgas, fortæller at tændingen virker, dermed bør det ikke være startspærre, men nok snarere brændstoftryk eller som de andre er indepå at omdrejninger lige nøjagtigt ikke kommer fri af minimum og derfor ikke giver noget at leve af.


  • #11   14. dec 2022 At der kommer diesel op til rail
    Betyder ikke at dyser åbner

    Hvad er rail trykket, når du tørne motor?


  • #12   15. dec 2022 Jeg har haft måleren på for at måle trykket. Det kommer maks op på 415bar. Hvad skal det op på for at dyserne åbner?
    Jeg har også skiftet tryksensoren på rail broen men det gav intet.


  • #13   15. dec 2022 Thomas G: jeg kan se at der er bevægelse i tilgangsslangen til filtret. Der er noget af den som er transparent. Det er vigtigt at få med at den kan kun slå igang på dieselstarten og med det samme det er brugt så går den ud. Så ingen dieselforbrænding

  • #14   17. dec 2022 Og filter var også nyt?

    På Skoda TDI var det magiske tal 950 omdr, kom den under det kunne den kun starte hvis den var HELT kold, ellers ikke. Så den startede hver eneste morgen, men ikke hvis jeg stoppere et eller andet sted undervejs.


  • #15   17. dec 2022 Anders kunne godt have ret menndwt er vidst kun opstart der har det nævnte problem. Og den slår igang med starthjælp.
    I teorien burde det vel kunne testes med startkabler til en anden bil. Så er der power nok og vi kan udelukke et træt batteri


  • #16   17. dec 2022 Hvis starter er træt er det lige meget om der er startkabler på, det kører en træt starter ikke hurtigere af.

  • #17   17. dec 2022 Idiot spørgsmål: kører en slidt starter faktisk langsommere rundt ? (dårligere magner/stator dimser)?
    Hvis Allan har fat i noget må bilen så kunne løbes igang. Har dog aldrig selv løbestartet en diesel før. Benzin... alt for mange gange, husk i andet gear....


  • #18   17. dec 2022 Ja, og det kan ses på en tester hvad omdr den kører med.

    Jeg spurgte 2 autoriserede mekanikere om det og begge sagde at løsningen var en ny starter, så 15 min ovre ved Finn, så kørte den perfekt igen, tror det kostede sammenlagt 5-600 kr, Ebay er din ven.
    Den ene mekaniker gav en pris på 1.500 incl starter.


  • #19   18. dec 2022 Den kan kun køre på dieselstart og så går den ud igen. Har endnu ikke været i gang permanent.
    Det er ikke starteren og for jeg har både haft startkabler på fra en anden bil, prøvet at løbe den igang (har lykkedes mange gange før for mig med en diesel og også den her) og omdrejningerne er fine til den burde starte. Det kan jeg både høre blot ved lyden når den prøver og se på live data fra udlæseren når jeg tørnede motoren.
    Kernen i problemet er at dyserne ikke åbner op og hvorfor ved jeg ikke.. Hvad skal trykket være for de åbner?


Kommentér på:
Kan ikke starte Peugeot 2.0Hdi 307 rhy

Annonce