Kan ikke starte Peugeot 2.0Hdi 307 rhy {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min 307 2.0Hdi rhy vil ikke starte. Jeg har før engang prøvet at miste den lille brik i nøglen som kommunikerer med startspærren, og den gjorde nøjagtigt det samme som nu. Motoren tørner men der sker intet. Jeg har prøvet med begge nøgler, men uden held. Og jeg har brikkerne i nøglerne.
Jeg har haft udlæser på (både en autel og en delphi), men der er ingen fejl. Den siger alt er fint med både ecu og startspærren.
Tandremmen er tjekket og fejler intet.
Alle sikringer er tjekket.
Jeg har skiftet læsespolen ved tændingen, men uden held.
Alle stik på pumpen og omkring er tjekket for korrosion og ser fint ud.
Den er forsøgt løbet igang uden held.
Den kan komme igang med dieselstart, men går ud så snart det er brugt op. Det virker som om der ikke kommer diesel til..
Det virker for mig som om nøglen ikke får deaktiveret startspærren og jeg aner ikke hvorfor. Nogle ideer? Sidder der en magnetventil på sådan en motor som kan snydes til at åbne?
Tak for råd.
Mvh
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 565 Svar: 15.547
Har du kørt en full scan?
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 565 Svar: 15.547
nov 2005
Følgere: 160 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.984
På krumtapsensor og knast sensor?
Og det hvor mange omdrejninger motor har når du tørne?
Har den ikke omdrejninger nok
Eller for lavt rail tryk, så åbner dyserne ikke,
Og den vil ikke starte
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Dennis: Omdrejningerne er helt som de plejer at være når jeg normalt ville starte den. Ellers burde den også kunne løbes i gang vil jeg tro. Jeg har ikke set live data på de to sensorer. Hvilke værdier skal jeg se efter?
nov 2005
Følgere: 160 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.984
Motor omdrejninger skal være over et hvis antal
Før dyser åbner
Og i denne kolde tid, skal der af og til ikke mangle så meget i omdrejninger før
Sådan en commenrail ikke vil starte
Vi har rigtig mange kunder hvor batteriet ikke er ordentligt opladt, pga de køre mange korte ture
Og når det er koldt, kan generatoren ikke følge med til at skulle forsyne bilen med strm
Og laver overskud til at lade batteriet
Så bliver det en ond spiral, at man bruger mere strøm end man laver
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 565 Svar: 15.547
Har prøvet det på en Sokda 1.9 TDI, ny starter så kørte det.
mar 2007
Følgere: 6 Biler: 3 Emner: 4 Svar: 243
Aflæs på tester omdrejningstallet og railtrykket mens du tørner og se om de giver mening :).
Alternativt lyt om løftepumpen kører når du sætter tænding på, og pil en slange af diesel filteret og se om der kommer diesel når du sætter tænding på.
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Ser ud til fejlen ligger et andet sted...
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 1.215
Startspærre tager som jeg husker det både tænding og brændstof pumpe (og ecu vidst også)
Så det at du kan få liv i den med startgas, fortæller at tændingen virker, dermed bør det ikke være startspærre, men nok snarere brændstoftryk eller som de andre er indepå at omdrejninger lige nøjagtigt ikke kommer fri af minimum og derfor ikke giver noget at leve af.
nov 2005
Følgere: 160 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.984
Betyder ikke at dyser åbner
Hvad er rail trykket, når du tørne motor?
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Jeg har også skiftet tryksensoren på rail broen men det gav intet.
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 565 Svar: 15.547
På Skoda TDI var det magiske tal 950 omdr, kom den under det kunne den kun starte hvis den var HELT kold, ellers ikke. Så den startede hver eneste morgen, men ikke hvis jeg stoppere et eller andet sted undervejs.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 1.215
I teorien burde det vel kunne testes med startkabler til en anden bil. Så er der power nok og vi kan udelukke et træt batteri
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 565 Svar: 15.547
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 20 Svar: 1.215
Hvis Allan har fat i noget må bilen så kunne løbes igang. Har dog aldrig selv løbestartet en diesel før. Benzin... alt for mange gange, husk i andet gear....
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 596 Annoncer: 1 Emner: 565 Svar: 15.547
Jeg spurgte 2 autoriserede mekanikere om det og begge sagde at løsningen var en ny starter, så 15 min ovre ved Finn, så kørte den perfekt igen, tror det kostede sammenlagt 5-600 kr, Ebay er din ven.
Den ene mekaniker gav en pris på 1.500 incl starter.
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 290
Det er ikke starteren og for jeg har både haft startkabler på fra en anden bil, prøvet at løbe den igang (har lykkedes mange gange før for mig med en diesel og også den her) og omdrejningerne er fine til den burde starte. Det kan jeg både høre blot ved lyden når den prøver og se på live data fra udlæseren når jeg tørnede motoren.
Kernen i problemet er at dyserne ikke åbner op og hvorfor ved jeg ikke.. Hvad skal trykket være for de åbner?
Kan ikke starte Peugeot 2.0Hdi 307 rhy