{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.590 visninger | Oprettet:

Niclas F
Niclas F
Tilmeldt:
23. jan 2023
Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 3

Peugeot 2008 - tandrem der smuldrer? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har kigget en del på at købe en brugt Peugeot 2008 fra 2015, da det er den som passer bedst til vores kriterier ift budget og størrelse (uden at være for lang da vi bor i byen med gadeparkering)

Jeg hører så lidt om at de små Peugeot motorer har problemer med tandremme der smuldre og kan bliver rigtig dyrt. Er der nogen der har erfaringer med dette? Er det bare en lortebil? Eller er der noget man kan gøre for at undgå dette (andet end at skifte tandremmen ofte)

Den specifikke jeg har prøvekørt har for nyligt fået skiftet tandremmen, men ved ikke om det stadig er et dumt køb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 2008 - tandrem der smuldrer?
  • #1   23. jan 2023 Hej Niclas. Mange kan jo ikke lide en Peugeot jeg synes ikke det er en dårlig bil. Der er flere i min familie som har Peugeot. Min tante og Onkel er faktisk gået fra vw golf til Peugeot da der var mange ting galt med golf. Ford Fiesta har også problemer med tandrem smuldre. Der er noget med alle biler. Jeg ville ikke være bangefor at købe Peugeot
    Citroen Peugeot Fiat er jo ikke dyrt i dele synes jeg ikke.
    Bare min mening

    VH Claus


  • #2   24. jan 2023 De tandrem, der køre i olie
    Er meget sarte over for hvilken olie man hælder på

    Så få man lavet service på sådan en billig service station
    Så kan det godt være olien hedder det der skal eks. 0w/30
    Men ikke sikker den opfylder krav til bilfabrikantens forskrifter.

    Så man skal altid søge for at få den rigtige olie på


  • #3   24. jan 2023 Det er en fik bil. Men ville klart købe en diesel istedet. Alene pga. Tandrem i olie. Den er svære at skifte end en kæde og den har stadigt et service interval.
    Det virker som om der er en videreudvikling på EcoBoost motoren som har samme problem

    Alle biler har deres fejl men mange af de fejl der er idag burde ikke være der og er blot et bevis på "plann obsolete" og ligegyldigheder med teknisk design


  • Niclas F
    Niclas F Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 3
    #4   24. jan 2023 Fedt. Tak for inputs.

    Det er måske ikke helt så skidt som jeg troede så. Desværre giver diesel nok ikke så meget mening da vi bor i KBH og primært kører korte ture.


  • #5   24. jan 2023 lad være med at købe de små 1,0 og 1,2 psa motor du får ikke andet end bøvl med den... køb dieselen hvis det skal være sådan en. selv FDM fraråder at købe Peugeot med den motor.

  • #7   24. jan 2023 Husk at Opel og Citroen også bruger de motore bare så du ikke køber en Mokka eller C3cross

  • Niclas F
    Niclas F Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 3
    #8   24. jan 2023 Godt at vide. Takker! Kigger videre efter alternativer smiley

  • #9   30. jan 2023 1,2'eren er der indkaldelses kampagne på hvor de får skiftet remmen til en ny
    Jeg ved ikke om det er alle men en del har fået indkaldelsen i Facebook gruppen "Peugeot 208/2008 DK"


  • #10   30. jan 2023 Tror gruppen nu hedder Pug Club DK men er for 208 og 2008 ejere

  • #11   31. jan 2023 #9
    Men man vil stadig havde en bil med tandrem i olie bag efter en evt kampagne og det vil ikke ændre på at det er et lorte design


  • Ole P
    Ole P Tilmeldt:
    mar 2022

    Emner: 1 Svar: 12
    #12   31. jan 2023 Peugeot og Citroen er blevet nutiden hvad skoda var i gamle dage ... de kan ikke lave biler mere ... enten er det olieforbrug , eller adbluesystemet , tandrem med mere. har hørt et par forskellige af de store brugtvognsforhandlere og de undgår at tage peugeot ind for vidersalg for som de siger skal de jo lægge navn til også selvom peugeot har udvidet garanti 5 år ,,, vel at mærke hvis alle service er holdt ved Peugeot ,,,,, og ikke andre useriøse firmaer ala Skorstensgård

  • #13   31. jan 2023 #11 Jo vist, men det er der nu mange biler der har smiley
    Jeg runder 400.000 i min 208 BlueHDI om et par hundrede km og har kun udskiftet en blæsermodstand udover service og bremser smiley Den er dog chippet og har AdBlue deaktiveret i ECU
    Der er dog en Model Y LR på vej i stedet for 508'eren og har en plan om 208'eren bliver byttet til en Model 3 Performance


  • #14   31. jan 2023 #13
    Jeg har elsket mine 406'ere og PSA diesel motorer er kanone.
    Men de kan ikke lave benzinmotorer og alene tanken om at tandrem i olie kan komme på banen beviser bare hvor ligeglade de er med Benzinmotorerne.
    De havde et samarbejde med BMW med deres 1.6thp.
    En motor BMW kasserede fordi den ikke var pålidelig nok.
    Der er andre mærker der bruger rem i olie og det gør det stadig ikke til en dog ide.
    Køre selv i en bil der er kendt for kæde problemer men det koster heldigvis "kun" 6500kr af få lavet så det ikke meget anderledes end en tandrem.
    Men helt ærligt Alfa Romeo, BMW. Og Mercedes har i 80'erne og 90'erne lavet kæde motore der ingen fejl har og selv nu er der alle nyere biler der har dårlige kæder og andre dyre fejl. Udelukkende for at optimere profitten og planlægge bilens levetid til max 10år.


Kommentér på:
Peugeot 2008 - tandrem der smuldrer?

Annonce