{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Jan A
Jan A
Tilmeldt:
14. apr 2016
Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 9

Regnsensor funktion muligvis defekt {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Skoda Octavia 1,8 tsi
Sensor funktionen på vinduesvisker hvor frekvensen styres i forhold til hvor meget det regner er muligvis defekt. Når jeg tænder for sensor funktionen ved regn på ruden virker viskerne ok. Men så snart ruden er visket ren eller ved regn ophør fortsætter viskerfunktionen og nogle gange i høj hastighed.
Ved i om jeg selv kan reparere det eller er det en mekaniker???
På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regnsensor funktion muligvis defekt
  • #1   5. feb 2023 Uden at ane en skid om det, kan det mon reddes med en rekalibrering ?

    Har bilen fået skiftet forrude på et tidspunkt ?

    Og tjek evt om der står fugt under ruden i den lille "sensor boks".


  • #2   5. feb 2023 Det er ofte sådan de er. Det er et fint værktøj men der er oftes fyldt med sådanne fejl. Nogle gange kan det renhed og de registrere intet andre gange gå de amok over ingen ting..
    De er blevet bedre med tiden men antager det er noget før 2012


  • #3   5. feb 2023 Synes VAG's regnsensor driller altid, sådan er min også i leon. Har haft samme problem med min gamle Octavia. Jeg har købt helt ny sensor til min gamle Octavia, skiftet den ud, den virkede kun i 2 måneder også var problemet frem igen

    - Du kan nøjes med at skifte silikone puden som sidder på selve sensoren, men det er nemmest at skifte det hele synes jeg


  • #4   6. feb 2023 Husk hvis du selv skifter sensoren, så må du ikke rør på silikone puden/gele, som sidder på sensoren..

    profilbillede
  • Jan A
    Jan A Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 9
    #5   7. feb 2023 Tusind tak for jeres gode kommentarer. Jeg tror jeg lever med problemet fremover:)

Kommentér på:
Regnsensor funktion muligvis defekt

Annonce