{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Bil går pludseligt ud {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har købt en Opel Corsa D fra 2006. Det er en 1,0 benziner.

Bilen kører fint generelt, men til tider er den lidt langsom til at starte. Den kan stå og trække i 5 sekunder og så starter den. Når den starter “dårligt” som beskrevet, så føles det som om bilen ikke trækker ordentligt, eller som om bilen er meget tung. Jeg har 2-3 gange oplevet, at bilen i meget meget lav fart går ud pludselig, når den gør det så tager det måske også 5-7 sekunder før den starter igen.

Jeg har inden for de sidste to uger skiftet, batteri, tændrør, termostat. Der er ny vandpumpe og taktkæde på bilen. Umiddelbart ingen fejl i tomgang, bortset fra bilen ryster lidt omkring 2000 omdrejninger når jeg træder speederen og slipper i tomgang.

Har I nogle ideer til hvad det kan være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil går pludseligt ud
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.910
    #1   13. feb 2023 På med en tester og se hvad den kan fortælle
    Om der ligger fejlkoder
    Ellers skal man se live data og ud fra det fejlsøger

    ALT andet er ren gætværk


  • #2   13. feb 2023 Måske tændspolen.
    Men som Dennis skriver, så er det gætværk.
    Jeg har bare skiftet det på et par stykker.
    Kan du ikke alliere dig med en der har erfaring, som kan prøve en tur i bilen, tit kan man også mærke det.


  • #3   13. feb 2023 Kom nu ind i kampen gutter smiley
    Ligger den ikke lige til højrebenet smiley

    Jeg tror det er temperatursensoren til styreboksen, vi snakker om kr 125,- prøv det.
    Ellers er det måske tændspolen der er blevet lidt træt.


  • #4   13. feb 2023 Jeg har selv gået med tanken om at det kan være tændspolen. Men jeg har dog med tidligere biler oplevet, at motorlampen lyser, når det drejer sig om tændspolen. Der har været en tester på, og den viser umiddelbart ikke noget. Jeg tænkte at forsøge med tændspolen, og hvis ikke det er den, så måske en krumtapsføler?

  • #5   13. feb 2023 Ville få brændstoftrykket tjekket, og få læst koder ud.
    Det er det bedste at gøre, ellers skifter du i blinde og det bliver rent lotteri.


  • #6   14. feb 2023 En knastakselsensor den går også på andre Opel motor er mit bud

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.910
    #7   14. feb 2023 I har sikkert kun kigget efter fejlkode med tester.

    I skal også se live data, så kan i se om de forskellige sensor arbejde som de skal
    Og ud fra det kan det måske hjælpe med fejlsøgning.

    Eller man kan bare begynde og skifte komponenter ud, ind til den køre igen
    Men det kan blive dyrt


  • #8   14. feb 2023 Benno L

    Et lille tip.
    Kør eksempel forbi en t-hansen, køb en tændspole og gå ud på p pladsen og og monter den, uden at fastmontere alt.(gerne så de ikke kan se den har været monteret)
    Tjek om det virker, hvis det virker så vær glad, hvis ikke så gå ind og retuner den.

    Det har jeg gjort flere gange hvis jeg er i tvivl, men det har altid været tændspolen.
    Jeg har flere forskellige testere, og sjældent kan de fleste ikke opfange fejlen.
    Hvis du skal til at læse livedata ud og tjekke parametrene så skal du også kende parametrene og det er jo ikke alle der lige har det.
    En tester er et hjælpemiddel og ikke en mirakkelboks.


  • #9   23. feb 2023 Tak for svarene alle sammen, motorlampen lyste endelig op til sidst så jeg kunne være sikker. Det viste sig, at der var tale om en defekt/beskidt krumtapsensor. Den svømmede i olie smiley

Kommentér på:
Bil går pludseligt ud

Annonce