{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.466 visninger | Oprettet:

volvo v50 1.8 benzin {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg går og pusler med en Volvo v50 1.8 benzin 2006 som forurener med for meget brændstof. Det stinker fælt og oser. Den bruger ikke olie.
Jeg har købt den med fejlen. Sælger skiftede motor for ca 2 år siden og kørte med den indtil den skulle til syn, hvor de konstaterede forurening. Da der fulgte en bunke dele med fra gammel motor har jeg prøvet at skifte diverse følere-katalysator uden det forandre noget. Jeg har ikke haft fat i lambda, da sælger havde sat en helt ny på, men jeg kan se det er en han selv skulle lodde stik på og så bliver jeg i tvivl om det er en af de biler som er lidt sart og kun kan bruge original sonde. Jeg har en bette tester fra biltema som er velegnet til Volvo. Den skriver den ikke kan komme i kontakt med ECU, men bilen kan vel ikke starte overhovedet hvis ecu ikke virker. Bilen starter fint og kan køres i, men uden normalt optræk(sløv). Tester oplyser også at der er fejl på PTC heater ?.
En anden ting jeg har bemærket er at lyset blinker(udvendige lygter og interiørlys)
Er der nogen der har en idè om hvor fejlen kan ligge.
Mvh. Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  volvo v50 1.8 benzin
  • #1   16. feb 2023 Jeg kan huske en historie om en Volvo som ikke engang Volvo selv kunne lave, den kunne ikke synes pga forurening, det endte vidst med en ny motor.
    Historien var i alle skrevne medier dengang, den startede i Jyllandsposten.
    VF på det Volvo værksted drømte om den bil om natten, ingen kunne finde fejl på den, men målinger viste den forurenede for meget.
    Sælger havde lovet damen den kunne synes flere gange, altså et godt køb, men det kunne den ikke første gang den skulle til syn, så hun mistede mange penge på den.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #2   16. feb 2023 Jeg tænker at du skal have fat i en bedre tester, som også kan udlæse livedata så man kan se værdier for de enkelte sensorer imens den er startet. At du ikke kan få kontakt til ecu kan godt være pga den billige biltema tester.

• #3   16. feb 2023 Find en der kan bruge en 4 gas tester
    Og ud fra de tal den viser kan man nogen gange finde frem til hvad der er galt

• #4   16. feb 2023 Takker for al respons.
    Knud den kan godt udlæse livedata, men jeg har kun haft tester et par dage og skal lige finde ud af hvad det er jeg ser på testeren smiley . Den blev testet i synshal og de nævnte det måske kunne være motortemperaturføler, så jeg prøvede med en anden uden det ændrede noget. Jeg tjekke ledning til føler og der er stel i den ene pol og 5 volt i den anden.
    mvh. Gert

• #5   21. feb 2023 lige en update.
    Da jeg mente at jeg havde været det meste igennem uden held, købte jeg i dag en ny lambdasonde (den foreste) hos Thansen til 399,-kr. Den er med monteret stik og passer til Ford og Volvo. Det gav en noget anden motorgang og ingen røg, så jeg vil mene det er ok. I starten tvivlede jeg dog lidt, men det lader til at være vanddamp. Der er nærmest en vandpyt bag bilen.
    På torsdag kører jeg til synshallen og får dommen.

• #6   21. feb 2023 Jeg vil lige tilføje at der ikke var lys i motorlampe på noget tidspunkt når motor gik og ikke nogen fejlkoder på tester. Underligt.

• #7   21. feb 2023 Husk at få den kørt godt varm, tjek stelkabel på batteri, chassi og motor

• #8   21. feb 2023 alle stelforbindelser er blevet slebet og har fået elektronikspray/beskyttelse

• #9   22. feb 2023 Så venter vi spændt på meldingen om synet i morgen smiley

• #10   23. feb 2023 så var bilen til syn og den forurener ikke mere end den må. Da tidligere ejer var til syn med den for ca. 6 mdr. siden var det kun forurening og højre bagbremse den skulle til omsyn på. Tidligere ejer lavede bagbremse så jeg skulle egentlig kun fixe forurening, men den synsmand jeg kørte hen til var mere vaks og opdagede rust på langsgående bremserør og bøsninger i bærearme der var defekte, så det skal jeg køre den til omsyn med i udbedret tilstand. Det er jo til at finde ud af, så jeg er glad.

• #11   17. aug 2023 Lige en update.
    Jeg skiftede hele bremserør i begge sider og endte med at skifte bærearme i begge sider. I den ene side sad bøsning rustet uhjælpeligt fast på gennemgående bolt. Det endte med lyskebrok som jeg er blevet opereret for og nu er det ved at være helet så kroppen kan bruges normalt igen. Bilen blev dog synet i marts.
    Bilen kører elendigt og motorlampe lyser, så der er stadig noget galt. Hvis jeg sletter fejl, kan den kører måske 30 km., så tænder motorlampe igen. P1131 og P0113 er de koder der dukker op. Jeg er lige nu ved at tjekke det ekstra gasspjæld jeg har prøvet på bilen.

• #12   18. aug 2023 Tror nu mere på at det er din MAF føler, især hvis den har indbygget temperatur føler.

• #13   18. aug 2023 Det må være den i luftfilterkassen du mener. Jeg har prøvet at skifte den uden held. Tidligere ejer skiftede motor i bilen og pillede det meste af den gamle som reservedele, så jeg har næsten 2 af alle følere osv. Det eneste jeg ikke har 2 af er de 2 vacumventiler der styrer spjældene i luftfilterkassen som jeg også har lidt under mistanke.

• #14   11. feb 2024 Hvordan er det gået med fejlene osv?

Har en makker der lige har købt sådan en med defekt motor, plejllejer støjer.

• #15   11. feb 2024 Hej Allan.
    Jeg må med skam indrømme, at der ikke er sket noget. Jeg har kørt i bil med motorlampe tændt. Min sidste teori er at indsugningsmanifold er utæt i samlingerne og derfor vil jeg skifte til en jeg har liggende. Manifold er 2 plastdele der limet/svejset sammen og jeg har egentlig haft det af på et tidligt tidspunkt og bemærkede at samlingerne så suspekte ud, men desværre troede jeg på det tidspunkt at fejl var noget helt andet. tsk tsk.
    Det er ikke så let tilgængeligt, så det bliver først tidligst om 14 dage der bliver skiftet.
    Mvh. Gert

• #16   12. feb 2024 Hvis du har mistanke om den få falsk luft

Kan det let og hurtigt kontrolleres med bremserne.

Med motoren kørende

Sprøjt let på det sted du tænker den suger falskluft, hvis der er utæt, ændre omdrejningerne sig

Så behøver du evt ikke og skifte

• #17   12. feb 2024 #16
    Dennis Gsi mener "Bremserens" smiley
    Det er sagt for at hjælpe, ikke noget negativt herfra smiley

• #18   12. feb 2024 Torpedo

Tror autocorrect har ændret ordet

Ja det er bremserens
    Vi brugte det tit på arbejde.

Men mindre efter vi har fået en røgmaskine
    Den er mere effektiv, til at finde utætheder

• #19   12. feb 2024 Tak for input. Jeg vil skifte indsugning, da der også sidder variable spjæld inden i indsugning som er noget svære at tjekke. Jeg kan sagtens se at vacum aktivere armene, men ikke hvad der sker inden i. Jeg har en ekstra liggende, så det er kun tiden det koster.
    smiley

• #20   11. jun Hvordan endte det med den her Volvo?

• #21   23. jun Hej Allan.
    Jeg kørte i den med defekten i 2 år og da den skulle til syn igen, gav jeg den i bytte hos en forhandler på en Audi A6 2.0 TFSI. Jeg oplyste ham om fejlen og fik 5000,-kr for den,
    Mvh. Gert

Kommentér på:
volvo v50 1.8 benzin

Annonce