{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Octavia 1.5 Etsi dsg gear
  • #1   23. feb 2023 Gearkassen er den notorisk berygtede DQ200.
    Den er der rigtigt mange historier om, både gode og mindre gode.
    Man kan læse vagcars hidtil længste føljeton hvis man orker.
    https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=117621&start=3330
    Vag har leveret vanvittigt mange DQ200 DSG7 gearkasser, og mange kører gladeligt rundt med dem. Har selv haft tre biler med DQ7, sjovt nok var det den ældste af de tre der fungerede. De andre fik skiftet koblinger og fungerede ikke ret godt.

    Men generelt ville jeg slet ikke købe en Octavia E8.
    Både den og Golf 8 lider ofte af skøre software fejl.
    Assistent systemer der fejler, infotainment der fryser osv.
    Havde selv en Octavia 2020 i meget kort tid, et frygteligt problematisk bekendtskab.



  • #2   23. feb 2023 Har en Octavia fra 15, købt fra ny med den gearkasse... 162.000 km og ingen fejl her fra..

  • #3   23. feb 2023 Som tilføjelse hvorfor en ETSI?
    Den har et 48 volts batteri som en slags ikke meget bevendt tilskud til benzin motoren.
    Det er VAG’s version af en mild hybrid, hvor den del af 48 volts batteriet nærmest er nytteløs. Dette batteri samler lidt energi op når der bremses eller køres ned af bakke.
    Eneste effekt man får af det, det er faktisk en hidsig start/stop funktion der slukker motor allerede inden bilen holder stille. Dette gør jo i teorien en lille smule for økonomien, i praksis er min holdning at det er ret ligegyldigt.
    Men deres 1,5 TSI motor kører nu ret så godt.
    Ville med disse ord aldrig vælge en ETSI, så hellere en almindelig uden, eller en IV.
    På en IV får man så 204 hk og en drivlinje der kører hamrende godt. Men så er vi jo ovre i en plug-in, der kun giver mening hvis man kan lade hjemme.
    Man kan så til gengæld få glæde af batteri kørsel til mindre ture.
    Den klarer en vinter ala 35-40 km. på en ladning, en sommer ca. 60 km.


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #4   23. feb 2023 Etsi fordi den ikke fåes ren benzin. kun med mild hybrid..

  • #5   23. feb 2023 Altså den findes både som 1,5 og som 1,5 mild hybrid.
    Begge to kan købes både brugt og som ny, kig Skoda.dk


    profilbillede
  • #6   24. feb 2023 Carlo Jensen, Den går desværre ikke hvis man vil have automatisk gearskifte. Så er der kun med hybrid smiley
    Det var ikke sket hvis vi havde taget Cortinaen


  • #7   24. feb 2023 Det har du nok ret i, hellere en Cortina en en DQ200 gearkasse.
    Noget et amputeret udvalg Skoda har nu, ingen plug-in modeller længere.
    Mild hybrid er noget fjolleværk når det består af noget så nytteløst som et 48 volts batteri.


  • #8   25. feb 2023 Carlo Jensen: Enig, jeg har haft en DQ200 bil, den fik ny mechatronic efter62.000 km og efter 120.000 km begyndte koblingerne at glide igen. Nåede ikke at gøre mere ved den da jeg skiftede bil i stedet.
    Godt garantien dækkede smiley


Kommentér på:
Octavia 1.5 Etsi dsg gear

Annonce