747 visninger
|
Oprettet:
Vandlæk på førersiden {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg har et problem med min Renault Talisman, hvor der kommer vand ind ved fodpedalerne på førersiden. Jeg er ikke sikker på, hvorfor det sker, og jeg har forsøgt at finde årsagen uden held. Jeg spekulerer på, om nogen af jer har oplevet noget lignende, og hvis ja, hvad tror I er problemet?
Jeg ville være taknemmelig for enhver indsigt eller hjælp, I kan give mig. På forhånd tak!
Jeg har forsøgt at kontakte et værksted, men de havde først tid om 3 uger. Derudover tager de 1000,- i timen for fejlfinding.
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.739
Er nok gemt lidt væk under et stykke plastik.
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 936
bruger den kølervæske
er den ren for grene blade døde fugle mus og hvad der ellers ligger under forruden med det mener jeg også under plastik cover
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 226
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
De har samme problem som nævnt med stoppede kanaler ved motorhjelmen, her er de bare gemt oppe under soltaget.
Jeg har typisk brugt noget relativt tynd plastik f.eks det som man bruger til 3dprint, til meget forsigtigt at prikke til dem.
Dem ved soltaget skal man være MEGET forsigtig med, de kan have samlinger som man kan presse åbne ved at gå for hårdt på.
Soltag og formentligt motorhjelm kan relativt nemt testes med en kande med vand hældt ud i området omkring kanalerne.
Tjek hvor vandet kommer fra, det dukker næsten med garanti op ved fodbrønden/firewall, men kan også komme ind ved dør siden.
Du sætter ikke alder på, men Talisman er vidst ikke så gammel endda, ellers kunne trætte lister ved forruden være en del af forklaringen.
Husk at få tørret bilen igennem, ellers vil du få lugt gener og risikere at der opstår mug eller lign kedelige ting.
Vand inde i biler er og bliver bare noget l*rt.
Vandlæk på førersiden