{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Magnus P
Magnus P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8

Golf 2 1.3I monopoint kan ikke holde tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har lige købt en golf 2 1.3 kat med monopoint, og den kører egentligt meget godt, men...

Når jeg holder i tomgang i mere end 10 sekunder, så begynder den langsomt at falde i omdrejninger fra ca. 1000 o/m indtil den når ned til de 2-300 og så går ud (tager nok 20 sekunder fra den begynder at falde og indtil den dør). Jeg har tjekket og syntes alle vakuumslangerne sidder på, hvad kan det ellers være?

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 2 1.3I monopoint kan ikke holde tomgang
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   6. maj 2023 Jeg mener at mellem spjældhus og manifold er der en gummi flanche som har det med at revne og blive utæt. Så trækker den falsk luft der.

• #2   6. maj 2023 Det er rigtigt Knud, pakningen er 2-delt og holdt sammen af noget gummi, det revner med tiden, byt til nyt.

Bonusinfo:
    De flanger indes i mange forskellige udgaver, det klogeste er at skille bilen ad og tage delen med hen til reservedelspusheren. Køb ikke på nettet.

• Magnus P
    Magnus P Tilmeldt:
    jul 2022

#3   8. maj 2023 Hej, tak for svarene- det ser ud til at den ikke gør det længere efter at jeg fandt at det multistik der går ind i strømfordeleren var løst og satte dobbeltklæbende tape på så den sad tæt. Den kan dog godt stadig finde på at "dø" lidt ved lave omdrejninger og lav gas, så jeg prøver at kigge på den pakning stadig.

• #4   9. maj 2023 Hvis du kan vippe let med karburatoren er det fordi den manifoldpakning er defekt.

• Magnus P
    Magnus P Tilmeldt:
    jul 2022

#5   12. maj 2023 Karburatoren? det er med indsprøjtning smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #6   12. maj 2023 #5 Ja, men monopoint er næsten helt ens i den udvendige form. Den ligner næsten til forveksling en karburator. Så der menes jo spjældhuset. Så kan den vippes lidt med er pakningen under den defekt..

Kommentér på:
Golf 2 1.3I monopoint kan ikke holde tomgang

Annonce