{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Mads Dybdal J
Mads Dybdal J
Tilmeldt:
17. okt 2022
Følger: 13 Emner: 4 Svar: 5

Motor sakker ud - Volvo V50 1.6D 2006 {{forumTopicSubject}}

Håber der måske er nogle der kan gøre mig klogere.
I går gik motoren pludseligt i stå mens jeg kørte. Der var ingen speeder. Først lyste olielampen og da jeg endelig holdte stille var der besked om “antiskridssikring service påkrævet”

Jeg fik den startet igen i første forsøg og kørte de 40km hjem. Prøvede senere at køre en tur igen. Her samme historie med at motoren pludseligt sakker ud. Denne gang gik der dog 10-15 forsøg med starteren før der skete noget. Sådan fortsatte det.

Nogle der har ideer til fejlen? Olien er tjekket ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor sakker ud - Volvo V50 1.6D 2006
  • #1   20. maj 2023 Få sat en tester på og udlæst fejl.

    profilbillede
  • #2   20. maj 2023 Har fået følgende ud af den:

    P1632
    P2458
    P0193
    P2585



  • #3   20. maj 2023 Der er en del fejl, men sikkert en del der er gamle og dermed ikke aktuelle. Men det der springer i øjnene er fejlkoden der fortæller tilstoppet partikelfilter samt additiv defekt.
    Kunne være additiv tilsætning har været defekt og derfor er partikelfilteret tilstoppet.
    Prøv at skrue udstødningen fra hinanden før DPF og Kat og prøv så at starte bilen.


  • #4   12. jun 2023 Ville lige komme tilbage med en melding her.

    Fandt ud af at eolysebeholderen var helt tom. Det var en defekt sensor der resulterede i at tanken skulle skiftes. Det hjalp desværre ikke på mit problem med at motoren pludselig sakker ud.

    Fik nyt brændstoffilter i. Det hjalp ligeså lidt.
    EGR ventilen var tilstoppet, så jeg fik også en ny en i. Stadig problemer

    Nu har jeg så fået renoveret to dyser der stod åbne. I første omgang var det kun en dyse der var et problem, men senere gik den anden også i smadder.

    Bilen går stadig i stå med mellemrum, hvor den ikke kan starte igen. Testeren viser ikke nogen særlige fejl længere. Krumtapsensoren melder ikke fejl. Nogle der har ideer?


Kommentér på:
Motor sakker ud - Volvo V50 1.6D 2006

Annonce