{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Aygo vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej min datters aygo fra 2006 vil ikke starte efter at have stået stille i 3 måneder, havde tester på som meldte fejl på krumtapføler.
føler så ud til at fungere. den får gnist og benzin ved tændrør.
Skiftet krumtapføler og tændrør hjalp ikke.
Hvis det var startspærre der blokerede, ville der vel ikke være gnist og benzin.
Så nu er jeg løbet tør for ideér.
er der nogle der har forslag udover hvad er prøvet.
Mvh. Per


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aygo vil ikke starte
  • #1   23. maj 2023 OK tester er nok så meget sagt, men fejlkode og værdi viser, og den viser også mellem 150 og 200 omdr./min. med startmotor

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #2   23. maj 2023 Har i prøvet med Startspray/bremserens
    Ognse om den så vil starte.

    Så ved man om det er brændstof eller gnist der mangler


  • #3   23. maj 2023 Ja Dennis har prøvet med startspray, og tænkte når der ingen reaktion var, måtte der mangle gnist. Men der er gnist på alle 3 tændrør på alle 3 tændspoler når de ligger synlig.

  • #4   23. maj 2023 Tørner den hurtigt rundt i motor ? Altså lyder den til og mangle kompression ?

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #5   23. maj 2023 Mål kompresion, så ved man om det fysiske er i orden.
    Vi har haft en del motor, der har brændt ventilerne, så de manglede kompression.

    Da mange motor i dag køre mager blanding
    For og være så økonomiske som muligt

    En ting er at de gnister i fri luft
    Der skal meget mere knald på, for og lave en gnist under kompression.

    Men der et par ting man lige skal kontrollere/ have styre på


  • #6   23. maj 2023 Jeg må se om jeg kan låne noget til at måle kompression, den tørner normalt de første 15 sek. og så begynder den at køre langsommere, ligesom der kommer kompression, dette er selv om der startkabler fra en bil der er startet. Jeg tænker hvorfor skulle den brænde ventiler ved at stå stille, jeg tænker mere om den kan have hoppet en tand eller 2 på kæden smiley . men ved i om den vil gniste hvis det er startspærre der er aktiv.

  • #7   25. maj 2023 så fik jeg testet kompression der var 92, 84, 95 psi. målt med et billig THANSEN meter, jeg ved ikke hvad den skal være, når bilen har kørt ca. 250000km. men der er da kompression.
    det lyder også til at de er lige før den starter, når man har kørt ca. 10-15 sek. på starter. men så dør den ud ligesom om starteren ikke kan trække mere. tændrørene er fugtige efter sådan en tur, men ikke smask våde, tænker om benzinpumpen ikke giver tryk nok.
    det mest mærkelige er at der ikke er forskel på om den får startspray eller ej.


  • #8   26. maj 2023 nok power på batteri?

  • #9   26. maj 2023 Tjekket start spærre ?

  • #10   26. maj 2023 Det kunne måske være power på batteri, men når jeg prøver er det med startkabler fra anden bil, jeg har også tænkt startspærre, men hun desværre kun 1 nøgle. Jeg tænker heller ikke der vil komme gnist hvis det var startspærre. Jeg tror næste step må være at prøve og slæbe den igang

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 50
    #12   26. maj 2023 Har du checket knastaksel timing, kan give den fejlkode og kompressionen er jo heller ikke imponerende.

  • #13   27. maj 2023 LØST: tak for alle svar og råd, 15 m. Med slæbetov og så en kørertur på 15 km. Og alt fungere igen, og starter fint med starter igen. Så det er simpel hen "bare" manglende kompression. God pinse alle sammen.

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.825
    #14   27. maj 2023 Har prøvet lidt det samme efter jeg skiftede tandrem på en bil
    Der drillede en del med indstillinger

    Efter jeg havde tørnet motor mange omgange med håndkraft.

    Ville motor ikke starte
    Da jeg havde fået trykket olie ud af løfterne
    Så den havde heller ikke meget kompresion

    Før den havde været startet og haft ordentligt olietryk ??


Kommentér på:
Aygo vil ikke starte

Annonce