{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Opel Zafira 1,9 TDCI Fejlkoder {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg har en nabo der desværre har været gået i stå på en tur til fastlandet. Det ser ud til at generatoren var gået i stykker på turen.
Da han kører begynder alle lamper at lyse i instrumentbrættet, og til sidst går bilen så ud. Den har været svær at styre de servostyringen ikke virkede under turen.

Den har herved stået stille i 2 uger, men nu har den fået en ny generator, v-rem, batteri og slange til udstødningstryksensor. Det har jeg personligt selv sat på uden de store problemer.

Nu til problemet. Håber at i kan hjælpe mig smiley Batteriet har være helt dødt.
Jeg tog en kører tur efter monteringen og alt gik fint, men Airbag lampen lyste og efter ca. 10 min kørsel. Så kom den gule motorlampe op. Bilen kører uden problemer og trækker stadig godt, men jeg kan ikke fjerne lamperne igen.

Jeg har prøvet med min OBD Mobil scanner at læse fejlkoderne, men det virker ikke på den bil af en eller anden årsag. Den har virket på andre biler.

Jeg har hermed prøvet at få bilen til at aflæse koderne for mig ved at holder speederen og bremsen nede på samme tid når du drejer nøglen. Herved kom der nogle koder frem som jeg så ikke har været i stand til at aflæse til noget fornuftigt i. (Koderne kommer nede under)

Af det jeg kan forstå og vil tro, så skal jeg have nulstillet ECU'en. Da det er den der driller, men ved ikke om disser koder kommer fra da den døde ud under turen? Skal der en ny Styreboks? Er der en måde jeg kan fikse dette eller har i nogle ideer til at løsning. Jeg er færdig for ideer.

Mange tak for jeres hjælp derude

Det er en Opel Zafira 1,9 TDCI 2009 med nummerpladen (DB57925) Gået 281*** km

Fejlkoder
281457 = P2814
062201 = P0622
062102 = P0621
057103 = P0571
213972 = P2139
170000 = P1700
207561 = P2075
161300 = P1613


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Zafira 1,9 TDCI Fejlkoder
  • #1   9. jul 2023 Airbag lampen skal slukkes med tester
    Når der har været lav spænding på bilen

    Nu ved jeg ikke hvilken tester du har
    Men mange kina/billige tester
    Tager kun motorstyringen.

    Og det hjælper ikke på airbag systemmet


  • #2   9. jul 2023 Bilen "ECU" vil komme med en masse fejlkoder pga den lave spænding, hvis du ikke kan slette dem, så kan de slette dem for dig på et auto værksted

  • #3   11. jul 2023 Da bilen har stået med totalt afladet batteri i 2 uger som jeg læser det. Så er batteriet uanset alder gået i stykker og skal skiftes. Først med et nyt batteri kan du begynde at regne med evt. fejlkoder.

    Ingen batterier uanset alder holder til at være afladet i flere dage, så er de lige til at smide væk.


  • #4   11. jul 2023 Et afladt batteri oplader man til fulde, og derefter tester man det med en batteritester, man smider det ikke ud.

  • #6   15. jul 2023 Tak for jeres kommentarer. Bilen er nu kørende igen. Jeg var i stand til at fjerne motorlampen, men min halvprofe OBD scanner. Airbag lampen har jeg desværre ikke været i stand til at lave, så derfor skal den en tur til Opel, men super mange tak for jeres kommentarer.

Kommentér på:
Opel Zafira 1,9 TDCI Fejlkoder

Annonce