1.292 visninger
|
Oprettet:
Sprinter 2,7 cdi dyser {{forumTopicSubject}}
Jeg har sådan en sprinter fra 2002, med rundt diagnose stik. Der er sgu ingen der har det grej mere, og jeg vil ikke hælde flere 1000 i mercedes.
Problemet er at den er begyndt at klævre ved gasgivning fra tomgang op til 2000 omdr. Derefter går den rent. Den ryger ikke. Når den er kold kan den ryge lidt ved opstart, ligsom den måske har haft en utæthed over natten. Jeg synes bare ikke den har en utæthed, heller ikke ved overløbsslanger.
Den har 5 cylinder, tror den halter på den ene, hvordan finder jeg ud af hvilken?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Hvad er det?
Den har helt sikkert en dyse med "black death syndrome" - så enten flår du topdækslet af og kigger hvilken en der har problemet, eller betaler Mercedes for at udlæse det.
https://www.youtube.com/watch?v=mmL0hEPk1vg
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
Lyder som om den halter på en cylinder. Knalder lyder voldsomt, men går hårdt hvis den har stået tomgang, og så får noget gas- den ryger bare ikke.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Det er jo en common rail motor, så lige så snart trykket falder, mærker man det.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
Hvis dyserne dør ordentligt, fylder de diesel i motorolien - men det sker meget sjældent.
For det meste forstøver de bare dårligere, så den kører som du beskriver. Men det gør den også hvis pumpen mister tryk - og den er dyr, så det besøg hos Mercedes er godt givet ud i det tilfælde....
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 9.401
På sugesiden - så kan den tage et lille sandkorn eller en rustflage ind, og så stopper den dysen helt eller delvist til.
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
dec 2019
Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
Sprinter 2,7 cdi dyser