{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.093 visninger | Oprettet:

M L
M L
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2

C1: Lugt af brændt plastic efter 30 min kørsel {{forumTopicSubject}}

Hej Bilvenner
Jeg har en Citroën C1 fra 2015, som for nyligt er begyndte at lugte af brændt plastic efter ca 30 min kørsel. Jeg har netop skiftet olie, oliefilter og luftfilter. Det lugter som brændt plastic når elektricitet/ledninger brænder. Lugten kommer først efter ca 20-30 mins kørsel. Jeg kan uden problemer køre mindre ture. Jeg har prøvet at lugte mig frem til hvor lugten kommerfra, men er usikker. Den lugtes både i kabinen og bagagerummet. Ikke så udtalt i motorrummet.
Har I nogen ide om hvad det kunne være?
Med venlig hilsen
ML

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  C1: Lugt af brændt plastic efter 30 min kørsel
  • #1   12. aug 2023 Jeg vil starte med at sige tag den til en mekaniker. En bilbrand er ikke nogen joke.

Det kan være du har fået hældt lidt olie ved siden af det løber ned af den varme motor og dampes af.
    Ligeledes kan det tænkes at det er dit oliefilter som lækker og løber ned at motoren med samme resultat.

Min bekymring er dog at du siger plastik lugt, det passer ikke helt på olie. Plastik er normalt ikke i nærheden af varme ting, du kan have samlet en plastik pose op som nu er smeltet på din udstødning. Det kan desværre også være en elektrisk ledning som er blevet så varm at isolering er væk og den læner sig op ad noget plastik som den er ved at smelte hul i.
    Det er islær det sidste som bekymrer mig, det er ikke super sandsynligt, men jeg ville tænke to gange inden jeg tog den på chancen.
    Så rådet er vidst, tjek efter plastik poser på din udstødning og finder du ikke noget, så få den til mekaniker.

• Sofus P
    Sofus P Tilmeldt:
    maj 2022

Følgere: 1 Biler: 3 Svar: 7
    #2   12. aug 2023 Jeg ville ikke vildlede dig, men de to gange jeg har oplevet den lugt har det været generatoren der var dårlig.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   12. aug 2023 Elektrisk brand lugter at plastik, det skal du absolut ikke køre med........Du har noget elektrisk som i værste fald brænder bilen af.....Så værksted nu....

• M L
    M L Tilmeldt:
    aug 2023

#4   12. aug 2023 Tak for svar! Jeg kigger under bilen i morgen. Finder jeg intet ryger den til mekaniker. Vender tilbage med fund, hvis det skulle interessere nogen.

• M L
    M L Tilmeldt:
    aug 2023

#5   22. aug 2023 Hej igen.
    Hvis det skulle have nogens interesse, så viste lugten sig at skyldes at bagrudeviskeren var rustet fast. Den var tændt, meget varm og lugtede.
    Vi sparede en tur til mekanikeren da vi selv opdagede det.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #6   22. aug 2023 Så var det jo brændt elektronik. Godt i fandt problemet smiley

• #7   22. aug 2023 Godt det er løst og tak for feedback, så lære vi også lidt.
    Det var ikke noget jeg ville have gættet på.

Kommentér på:
C1: Lugt af brændt plastic efter 30 min kørsel

Annonce