1.678 visninger
|
Oprettet:
Peugeot 207 lugter brændt {{forumTopicSubject}}
Hey
Har en Peugeot 207 fra 2010 som er begyndt at lugte brændt fra motoren efter endt tur.
Den bliver ikke for varm eller mangler olie men lugter helt vildt omkring køleren ude foran, selv efter en lille tur.
Nogen bud på hvad det kan være?
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 322
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 322
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
apr 2004
Følger: 1 Følgere: 50 Biler: 13 Emner: 2 Svar: 3.714
Måske en beostær der sidder fast på manifold eller noget 3.
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
hvis det var køleren der var gået ville motoren så ik blive for varm?
Tænkte det kunne være koblingen der var noget galt med bilen køre fint
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.304
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
Tilmeldt:
aug 2003
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Brændte bremser og kobling lugter surt.
Meget varm kølevæske har en sødlig lugt.
Generelt skal man ikke ignorere brændt lugt, det kan være mange ting som vi ikke lige kan fornemme på afstand.
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Det tillader ikke flow igennem oftest fordi alt muligt snavs har samlet sig og blokkeret gangene.
Eller mere normalt, aluminiumet er korroderet/punkteret et sted og lækken bliver stille og roligt større. Du vil typisk se at du mister kølervæske, og kunne se en lille pæl under din bil ca 10 minutter efter du er parkeret. Når varmen går af systemet forsvinder trykket og kølevæsken bliver nu ikke trykket ud igennem hullet men kan kun løbe. Er hullet småt nok kan væsken ikke løbe igennem, med mindre der er driftstryk på.
Bilen koger hvis:
Termostat er gået i stykker og forhindrer at systemet bliver kølet ned.
Kølesystemet mangler væske, det kan forhindre det i at cirkulere rundt pga luftlommer og dermed koger den.
Generelt er det rigtigt skidt at en motor/køler koger, for der er stor risiko for skade især på topstykke/toppakning. Nogle biler klarer det ok, og andre går meget hurtigt i stykker.
Hyletonen du hører kan muligvis være slidindikatorer der går på skiven. Jeg tror nogle biler har mekanisk indikater, altså et stykke stål som sidder langt inde i bremseklodsen og støjer når der bliver slidt ind til den.
Den elektriske fungere reelt set på samme måde, men den måler om det stykke metal finder stel og dermed ved bilen at klodserne er slidte.
Hvis du ikke er komfortabel med f.eks. selv at tjekke bremseklodser etc, så tror jeg at du skal finde en mekaniker og bede dem lige kigge bilen igennem efter for en mulig lugt kilde.
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
En utæt køler er en mulighed, men uden at kende "lugten" kan det være mange andre ting.
Det er en af de ting som er næsten umuligt at skyde på, når man er på distancen.
Håber ikke det er noget slemt, så held og lykke på onsdag.
aug 2023
Emner: 1 Svar: 10
Peugeot 207 lugter brændt