{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Kenneth C
Kenneth C
Emner: 1 Svar: 10

Peugeot 207 lugter brændt {{forumTopicSubject}}

Hey

Har en Peugeot 207 fra 2010 som er begyndt at lugte brændt fra motoren efter endt tur.
Den bliver ikke for varm eller mangler olie men lugter helt vildt omkring køleren ude foran, selv efter en lille tur.
Nogen bud på hvad det kan være? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 207 lugter brændt
  • #1   24. aug 2023 Er det diesel ,så er flammeskiver nok utæt

• #2   24. aug 2023 Er det diesel ,så er flammeskiver nok utæt

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#3   24. aug 2023 Hov glemte at skrive det en benzin, kørt 120.000km

• #4   24. aug 2023 Prøv gå ud og åben, se, duft og mærk.
    Måske en beostær der sidder fast på manifold eller noget 3.

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#5   24. aug 2023 Synes ik der er noget at se andet end det dufter lige omkring køleren smiley
    hvis det var køleren der var gået ville motoren så ik blive for varm?
    Tænkte det kunne være koblingen der var noget galt med bilen køre fint

• #6   24. aug 2023 Efter en tur, så mærk på fælgene om de er varme i forhold til de andre, kunne være der er en bremse der hænger.

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#7   24. aug 2023 Okay det vil jeg lige prøve imorgen tidlig. Den piver faktisk en smule når jeg bremser når den er kold. Men hvis det er en bremse der hænger er det så ik mærkeligt at det lugter helt ude ved køleren? ude i motoren er der ikke noget at se, ikke noget oliespild udover det som er på billedet og så lidt på et lille stik

profilbillede
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #8   24. aug 2023 Lugten kan fordele sig over hele bilen....Det med bremser der hænger har snydt mig før hvor jeg troede det var en stoppet katalysator....

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#9   24. aug 2023 Det er stikket smiley

profilbillede
  • Kompressor Knud

#10   24. aug 2023 Nej, sådan ser de altid ud...Så det tror jeg ikke...Den er dog sølet ind i olie, og det kan lugte....Men det kommer fra en utæthed i motor...

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#11   24. aug 2023 Ja okay prøver lige at mærke efter imorgen på de fælge. Det bare sjovt at den først er begyndt at lugte brændt for to dage siden

• Kompressor Knud

#12   24. aug 2023 Varme bremser lugter helt specielt ligesom en kobling....Men kan lugte lidt som elektronik der brænder...

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#13   24. aug 2023 Jeg må lige holde øje med det imorgen, den lugter ihvertfald ik helt godt smiley

• #14   25. aug 2023 Hvis det er bremserne, er det formentligt en kaliber der hænger og dermed slider du markant mere på bremserne, du kan også være nået ned til metal mod metal, men det vil de fleste kunne både mærke og høre.
    Brændte bremser og kobling lugter surt.
    Meget varm kølevæske har en sødlig lugt.
    Generelt skal man ikke ignorere brændt lugt, det kan være mange ting som vi ikke lige kan fornemme på afstand.

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#15   25. aug 2023 Har kørt en tur på ca 10km. I starten lugtede den stadig når jeg holder og bremserne piver i starten som en hyle tone smiley men det stoppede efter og fælgene er ik blevet varme. har haft motoren kørende efter endt tur og nu det ligesom lugten er forsvundet. Min køler starter slet ik, men bilen holder temperaturen hele tiden. Kan køleren være gået og stadig holde temperaturen? Eller ville motoren koge smiley

• #16   25. aug 2023 Normalt når en køler går i stykker vil man se et af to mønstre:

Det tillader ikke flow igennem oftest fordi alt muligt snavs har samlet sig og blokkeret gangene.
    Eller mere normalt, aluminiumet er korroderet/punkteret et sted og lækken bliver stille og roligt større. Du vil typisk se at du mister kølervæske, og kunne se en lille pæl under din bil ca 10 minutter efter du er parkeret. Når varmen går af systemet forsvinder trykket og kølevæsken bliver nu ikke trykket ud igennem hullet men kan kun løbe. Er hullet småt nok kan væsken ikke løbe igennem, med mindre der er driftstryk på.
    Bilen koger hvis:

Termostat er gået i stykker og forhindrer at systemet bliver kølet ned.
    Kølesystemet mangler væske, det kan forhindre det i at cirkulere rundt pga luftlommer og dermed koger den.

Generelt er det rigtigt skidt at en motor/køler koger, for der er stor risiko for skade især på topstykke/toppakning. Nogle biler klarer det ok, og andre går meget hurtigt i stykker.

Hyletonen du hører kan muligvis være slidindikatorer der går på skiven. Jeg tror nogle biler har mekanisk indikater, altså et stykke stål som sidder langt inde i bremseklodsen og støjer når der bliver slidt ind til den.
    Den elektriske fungere reelt set på samme måde, men den måler om det stykke metal finder stel og dermed ved bilen at klodserne er slidte.

Hvis du ikke er komfortabel med f.eks. selv at tjekke bremseklodser etc, så tror jeg at du skal finde en mekaniker og bede dem lige kigge bilen igennem efter for en mulig lugt kilde.

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#17   26. aug 2023 Mange tak for dit svar og forklaring smiley skal ha den på værksted på onsdag og lige tjekkes igennem.. hvis en termostat eller en blæser er i stykker, kan den så godt holde temperaturen i instrumentbrættet og stadig vise 90grader? Køler blæseren køre slet ik. Har kørt ca 1000km i bilen og den har ik rigtig brugt vand. Min sidste bil var blæseren os gået i stykker men der blev bilen for varm og begyndte at ryge fra udstødningen smiley

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#18   26. aug 2023 Det er sku mærkeligt, den lugter stadig men mest kun i starten

• #19   26. aug 2023 Hvis den viser jævnt 90 grader virker både termostat og blæser.
    En utæt køler er en mulighed, men uden at kende "lugten" kan det være mange andre ting.
    Det er en af de ting som er næsten umuligt at skyde på, når man er på distancen.
    Håber ikke det er noget slemt, så held og lykke på onsdag.

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2023

#20   26. aug 2023 Har ellers lige haft den på værksted og der var der ingen ting galt sagde mekanikeren. Og lugten startede først efter. Nå men mange tak for tiden og svarene. Fortsat god weekend

Kommentér på:
Peugeot 207 lugter brændt

Annonce