{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.423 visninger | Oprettet:

bremsepedalen synker {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige fået monteret større 6 stemplet bremser foran. Men bremsepedalen synker helt i bunden selvom vi har udluftet flere gange både menuel gammeldags og med bremse udlufter. HB, VB, HF, VF. Der kommer ren bremsevæske ud, ingen luft, vi kunne heller ikke se noget utæthed, bremseslanger foran er udskiftet med nogle nye.

Hvad kan der være galt?

Bilen er skoda octavia 2,0 rs tdi fra 2008 med 170hk med dsg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bremsepedalen synker
  • #1   24. aug 2023 Intern læk i hovedcylinderen, ved at træde bremsepedalen i bund ved udluftning er o-ringe i hovedcylinderen revet og derved løber der bremsevæske forbi o-ringen.

Enten det eller også er den utæt.

• #2   24. aug 2023 Hvis det var hovedcylinder ville den så ikke bruge bremsevæske? Beholderen har været fuld siden igår og den bruger ikke noget væske

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #3   24. aug 2023 Det er hovedcylinder, og nej den vil ikke bruge væske....Problemet er at der nu bruges mere tryk og så kommer det forbi oringe/kraver i hovedcylinder så den ikke kan følge med mere....Så du skal have hovedcylinder fra en bil der kører med samme kaliber....Den kan simpelthen ikke klare det større tryk der kommer på de gummi kraver...Så den skubber forbi væsken og laver ikke tryk, derfor forsvinder det ikke...Lidt som en defekt støddæmper....

• Kompressor Knud

#4   24. aug 2023 Har i aktiveret abs blok med tester?? Der kan nemlig gemme sig meget luft...

• #5   24. aug 2023 Det KUNNE se ud som om der sidder et bremserør øverst på kaliberen på billedet, så får jeg en mistanke om at udluftningsskruerne vender nedad......det plejer ikke at være nemt at udlufte.. MÅSKE man har fået byttet om på højre og venstre kaliber........

• #6   24. aug 2023 Så det er en ny hovedcylinder + udluftning. Hvad anbefales der her, hvordan og hvorledes?

- bremsekaliberne vender vist forkert. Har det en betydning på det?

• #7   24. aug 2023 Fig 1 : bremserør
    Fig 2 : Udluftningsskrue

Hvis udluftningsskruen vender nedad, kommer alt luft ikke ud.......Luft søger opad...

profilbillede
  • #9   24. aug 2023 Det havde jeg ikke set, det var squ flot MIKKEL J, havde ikke lige fået brillerne på, men det havde nok ikke hjulpet alligevel smiley
    Start med at montere dem med luftskruen opad, udluft og se så hvad der sker.

• Kompressor Knud

#10   24. aug 2023 -hvis udluftning skrue ikke er øverst vil du aldrig kunne udlufte ordentligt

• #11   25. aug 2023 På nogen biler skal
    Man aktiver ventiler i ABS blokken med tester
    Når man udlufte bremser

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    aug 2023

Følger: 1 Svar: 2
    #12   27. aug 2023 Din hovedcylinder har vel for lille stempel diameter til at kunne lave nok tryk til et større system .. det er jo bare en manuel hydrulikpumpe.. jeg lavede engang en LT35 med nye kalibere rør slanger hovedecylinder og det hele var nyt . Da jeg så havde luftet ud 20 gange og tjekket alt blev pedalen ved at ryge i bund. Der gik længe før jeg på en tysk side tilfældigt løb over at man kunne få 2 forskellige en med 27,3 mm stempel og en med 27,9 mm stempel selv om de i reservedels butikken ikke kendte det og hårdnakket påstod det var den rigtige de havde solgt mig. og så virkede det .

• #13   27. aug 2023 #12
    Det er ikke rigtigt det du skriver i starten, at fordi hovedcylinderen skulle være for lille, at det så er derfor at pedalen ryger i bund, hvis systemet er tæt, ville man bare skulle træde hårdere eller mindre, det er ikke derfor pedalen ryger i bund.
    Det du snakker om med stempler i forskellige diameter, og nu ved jeg ikke om det er en ombygget hovedcylinder eller om det er stemplerne i caliperen, men diameteren skal jo passe, ellers kan den ikke lave tryk.

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    aug 2023

Følger: 1 Svar: 2
    #14   27. aug 2023 udtrykte mig måske forkert med at ryge helt i bund.. den kunne gå alt for langt ned næsten til gulvet og pumpes hård.. og det skyldtes et for lille stempel i hovedcylinderen. min var med tvillingehjul og den de gav mig var med enkelt hjul . og den enste forskel på de 2 er hjulcylinderene også har større stempel og selvfølgelige sender den ikke nok bremsevæske ud når stemplet er for lille til systemet...så det du skriver er ikke helt rigtigt

• #15   27. aug 2023 Jo, det er rigtigt, men et lille stempel kan sagtens flytte et stort stempel, bare ikke særligt langt, som hvis det var et stort stempel der trykkede et lille stempel, så ville det lille stempel rykke sig pænt meget, hvis nu at vi sagde at der ikke var noget spillerum, så ville pedalen ikke ryge i gulvet, men det gør den hvis den skal flytte bremsebakkerne langt før de rammer tromlen.
    Så vi har begge ret smiley

• Kompressor Knud

#16   27. aug 2023 Nu hvor kalibre vender forkert med udluftning i bunden, så er hovedcylinder bedøvende ligegyldigt da man aldrig kan få alt luft ud før udluftnings skruer er det øverste punkt på kaliber... Så når de er byttet rigtigt rundt, så skal det nok virke...Anden hovedcylinder vil give mere bremsekraft ja, men ikke årsagen til den synkende pedal når de vender forkert...

• #17   28. aug 2023 De er byttet rundt.. Synes stadig bremsepedalen synker en smule, det blev bedre men jeg synes den kunne blive meget bedre.. Prøver med en ny hovedcylinder

• #18   28. aug 2023 På med en tester og se om der ikke er en funktion til udluftning af ABS blokken

For det kan være svært og få alt luft ud af ABS blok

Inden du begynder og skifte hovedcylinder

For det sker ikke længe så tit at de vende pakning på vrang
    Eller at pakning går i stykker

Ikke at det ikke sker
    Men det var værre i gamle dage hvor et køretøj kunne køre 10 år uden nogen kigge til det

• #19   28. aug 2023 Det prøver jeg at kigge på..

Mange tak for svaret til alle smiley glad for bilgalleri stadig lever endnu

• #20   29. aug 2023 Når du udlufter biler med abs blok efter systemet har været tomt, så kan man ikke altid udluft med vakuum eller med bremsepedalen. Man skal derfor ofte enten bruge et OBD værktøj som kan åbne ventilerne i abs blokken eller bruge udluftning ved at tryksætte bremsevæskebeholdere med rigtigt udluftningsudstyr.

• John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 8 Emner: 1 Svar: 94
    #21   29. aug 2023 Pedalen synker. Er det med hårdt tråd og er den fjedrende? Der kan være utætheder i hoved cylinder - hvor pedalen vil synke langsomt ned ved let tråd. Den stopper så når stemplerne til de to kredse går mod hinanden. Væsken bliver i hoved cylinder.

• #22   14. sep 2023 Glemt at give besked.. Problemet er løst ved at bytte de to kaliber om (højre/venstre) mange tak for hjælpen

Kommentér på:
bremsepedalen synker

Annonce