{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

Bil hakker - Ford Fusion {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Håber i kan hjælpe her.

Har en ældre Ford Fusion fra 06' 1,4 Benzin.
Problemet er at den hakker, både ved kørsel og i tomgang. Pludselig da jeg holdte i et kryds, begyndte den at tabe effekt og motorlampen blinkede. Kunne tydeligt høre at den gik dårligt i motoren, da jeg trillede ud af krydset.
Har skiftet tændspole, tændkabler og tændrør, dog har intet hjulpet.
Tændrør var alle fyldt med olie, og oliestanden var meget lav - Har påfyldt igen. (Har muligvis brændt olie af i stedet??)
Mit eget bud vil være benzinpumpen, dog har jeg forsøgt at google mig frem til lokationen, dog uden held - Ved i hvor den er lokaliseret, og om den er "nem" at skifte? Har ingen lift jeg lige kan smide den op på.

Har vedlagt et billede af et tændrør - alle 4 så sådan ud.

Jeg takker!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil hakker - Ford Fusion
  • #1   26. aug 2023 Det ligner du har er problem med en utæt ventildækselpakning og at der så derfra kommer olie ned til tændrørene.

Benzinpumpen sidder i tanken.

• #2   26. aug 2023 Hej Daniel

Da jeg skiftede tændrørene, bemærkede jeg olie rundt omkring tændrørene og på tændkablerne - Kunne dette også tyde på en utæt ventildækselpakning?

Biler dør ikke, heller ikke efter lidt tid i tomgang, så derfor peger pilen også lidt væk fra benzinpumpen, da den ellers ville gå ud hvis den ikke fik benzin.

• #3   27. aug 2023 Olien sidder udvendig på tændrør
    Så brænder den ikke olie af

Men har en utæthed, som højst sandsynligt er ventildækslet pakning

Med så meget olie på tændrør og tændkabler
    Kan det være enngo idé med noget nyt

Da olien kan forstyrre kraften på gnisten.

Og man er nød til at udlukke selv de mindste ting der har indflydelse på motorgang

• #4   27. aug 2023 Yes det tyder nemlig på ventildækselpakning. Så kan olien komme fra topstykket og ned i hullerne hvor tændrørene befinder sig.

Dennis har forklaret det ret godt smiley

• #5   27. aug 2023 Ventildæk pakning er normalt relativt nemt at skifte.
    Se dog lige en youtube video eller to inden du gør det. Årsagen er at udover en faktisk pakning, putter man pakningssilikonen et par specifikke steder. Det er især samlingen imellem blokken og det sidedæksel der er ved kæde/rem træk. Du kan tydelig se at der er en revne dette område skal have en lille stribe pakning silikone. (højtemp paknings silikone). Og de to sider pakningen er i kontakt med skal naturligvis renses, men brug "bløde" værktøjer, ingen skruetrækkere, knive etc, for ridser i overfladen vil gøre det muligt for olien at lække ude igen. Bemærk at boltene ikke er særligt stramme, dette er for ikke at kvase pakningen, så stram dem tilsvarende når du skruer boltene i... igen.
    Med de fleste biler bør det tage en mekaniker omkring en time at fikse dette. Pakningen er ikke hylde vare men de kan have den inden for et par dage, gør du det selv kan den findes på autodoc, er du usikker så tag forbi ford og betal lidt ekstra for at være sikker på at det er rette stump.
    Det her er en diy opgave, selvom det virker skræmmende at tage låget af motoren, årsagen er at det netop kun er låget.

• #6   27. aug 2023 Mange tak for svar alle sammen!
    Jeg forsøger mig med en ventilpakning, de koster heller ikke alverdens ??

God aften! ????

• #7   27. aug 2023 Ang skift af ventil dæksel pakning
    Er der flere diesel i dag
    Hvor man skal have dyser op og det kan tager tid
    Da man skal rense fladeren hvor flammeskiven skal sidde
    Og det tager lidt tid

Kommentér på:
Bil hakker - Ford Fusion

Annonce