{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.499 visninger | Oprettet:

Vw up gearskift {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min up.
Når bilen er kold driller den med at komme i 1 gear, men så snart den er varm køre den fint i.
Nogle gange vil den slet ikke rigtigt i noget gear(kan ses på videoen.
Jeg har haft skiftet gearolien og smøret bøsningen nede ved selve gearvælgeren, men uden nogen forbedring.
Nogle som har oplevet samme problem og løst det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw up gearskift
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   30. aug 2023 Du kan ikke ligge video op i et forum emne. Du skal enten oprette den i et video galleri eller andet sted og så linke til videoen.

  • #2   30. aug 2023 Hvis bilen er kold og motor er slukket kan du så skifte gear uden de store problemer?

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #3   30. aug 2023 Dit problem kan være 2 ting, enten din kobling som ikke kobler helt nok ud. Eller din gearkasse skal simpelthen renoveres/udskiftes....Det er ikke uhørt at gearkasse har slidt synchromesh ringe op. Hvis den skifter helt fint på den måde som 2# skriver, vil koblingen være det oplagte sted at kigge...Uanset skal gearkasse pilles af, enten for at komme til kobling eller for at udskifte gearkasse.

  • #4   30. aug 2023 #2 ja det kan jeg.

  • #5   30. aug 2023 #3 Har kunne læse mig frem til at rigtig mange har det problem med bilen og at de bare er sådan, men synes det lyder mærkeligt at det skal være sådan.
    Har også kunne læse mig til på det et engelsk forum at nogle har fået skiftet kobling på dem og det afhjalp problemet, noget med at den orginale kobling havde fejl/for lille. smiley
    Men det bare svært at sige så, fordi det er også træls at skifte kobling, for at det så bare er det samme. Håber lidt der er nogle herinde som har oplevet det selv og løst det smiley


  • #6   31. aug 2023 Kort og kontant lev med det ,ligesom andre sjove fejl .
    Min hustru up har lidt af det samme ,men ikke min datters up.
    Min hustru har fået Vw polo nav foran ,så stoppede skæve bremseskiver osv osv mange sjove ting som jeg har løst efterhånden og hustru up kørt 199000 km og datters up 360000 km


  • #7   31. aug 2023 #6
    Så du vil ikke mene ny kobling vil fikse problemet ?


Kommentér på:
Vw up gearskift

Annonce