{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

200sx olie, tændrør? {{forumTopicSubject}}

Hey

En af mine venner har lige købt en Nissan 200sx fra 91 mener jeg.. Vi har hentet den i tyskland og i følge speedometeret har den kun gået 137000, men de tyskere er jo kendt for at fuske lidt.. Så nu vil han jo selvfølgelig gerne give den det helt store service, men er lidt i tvivl om hvilken olie han skal bruge? 5w50? Og så har vi hørt at man skulle gøre noget specielt når man lavede olieskift på den 200sx, ander bare ikke om det passer og hvad det er man skal gøre?

Og tændrørene skal jo også have en tur, så hvad kan i anbefale? Motoren er standart nu, men der er store planer med den, så kan man godt skifte til et koldere tændrør med det samme, eller skal vi lige vente indtil der faktisk er lavet noget ved motoren?

Gearolie og diff. olie kommer jo nok også på tale, så hvilken olie der?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  200sx olie, tændrør?
  • #1   15. apr 2007 Jeg ville skifte til de koldere tændrør med det samme, der skal jeg ikke så meget til at gøre den klar til lidt mere tryk, og den kører med platin tændrør så de er ikke gratis.

Hvis det var min bil ville jeg med det samme bestille ny olie fødeslange til turbo´en. Det er nemlig desværre en meget kendt fejl på de 200sx at de for for lidt olie til turbo, hvilket hurtigt kan give en død turbo. Men selvfølgelig hvis den rigtigt skal have nogen heste skal den også have ny turbo, fordi den standard kan ikke give så meget tryk, ikke så det holder ihvertfald. Men det kan godt være din kammerat lige vil vente lidt med at smide så mange penge efter en ny turbo?

• #2   15. apr 2007 Ved du så hvad nummer eller varmegrad de tændrør skal være? og et specielt mærke der er at fortrække?

Ja det bliver også det første der bliver købt når tuningen går igang.. Dog bliver det først om noget tid da den lige skal gøre klar til syn, og vi har lidt på fornemmelsen at der er et par motor, gearkasse og diff. ophæng der ikke har det så godt, så bliver bliver første prioritet.

Kommentér på:
200sx olie, tændrør?

Annonce