{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Daniel A
Daniel A
Tilmeldt:
5. feb 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Problemer med bremser {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg har i dag været oppe hos noget familie, som har en Mitsubishi Colt 1.3 fra 2007, de fik i marts lavet bremser bag inkl kalibre samt hjullejer, da højre bagbremse blev utrolig varm, og man mente at den hang i bremsen. Efterfølgende har den også fået skiftet bremser for inkl kalibre.
Nu er problemet så tilbage med at højre bag bliver vanvittig varm, og samtidig med det bremser den helt enormt skævt foran (skifter vognbane ved opbremsning).
Jeg har kontrolleret om der er noget der hænger og det er der ikke, som skrevet er alt mere eller mindre nyt og har ikke kørt meget siden udskiftningen.
Hvad kan det skyldes? Jeg tænkte lidt om ikke det kunne være en defekt abs blok, men der er ikke nogle lamper i bilen der lyser? Ville abs lampe eller andet ikke være aktiveret, hvis der var problemer med blokken?

Glæder mig til at høre jeres svar.
På forhånd tak
Mvh Daniel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med bremser
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #1   2. sep 2023 Bremseslange, som er begyndt, at kollapset indvendigt.
    Så væsken ikke ryger retur, og kalipren hænger som følge.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   2. sep 2023 En kaliber kan også hurtigt gå til....At det er nyt er ikke en garanti for at det er iorden...Derfor har man garanti på nye dele i tilfælde at de fejler...

  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   2. sep 2023 Ja, det giver selvfølgelig mening på det baghjul der bliver varmt. Men hvad med foran og skævbremsningen? Derfor jeg tænkte det kunne have en sammenhæng i forhold til abs blokken.

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #4   3. sep 2023 Usandsynligt, at abs blokken skal have noget med det, at gøre.
    Uens dæktryk kan mere have med det, at gøre.
    Eller at den kun har fået skiftet bremseslange i den ene side, kan have stor betydning.


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   3. sep 2023 Knud:
    Det er rigtigt, men mærkeligt at samme fejl opstår igen efter udskiftning af kaliber, skiver/klodser og lejer. Lige som om at mekanikeren der har udført arbejdet, skulle udelukke alt der ligesom kunne have forårsaget den varme der var på det baghjul. Pånær bremseslange.


  • Daniel A
    Daniel A Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   3. sep 2023 Kim P:
    Dæktryk er kontrolleret og ok.

    Som jeg ser det mener i jeg skal prøve at skifte bremseslanger? Hele vejen rundt tænker jeg, så det ligesom er udelukket med det?


  • Benjamin C
    Benjamin C Online Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 9 Følgere: 110 Biler: 3 Svar: 1.016
    #7   3. sep 2023 har før set lige på den model af bremseslanger er skyld i lige det problem der. smiley

  • #8   3. sep 2023 For MANGE år siden havde jeg en Ford Taunus der også bremsede skævt uanset hvad man prøvede.
    Den var købt hos en forhandler der var ved at være godt træt af den for han havde skiftet stort set alt der kunne skiftes i bremsesystemet.

    Det eneste han ikke havde skiftet var hovedcylinderen, men han var ikke meget for at skifte den fordi den kun kunne købes hos Ford.
    Han gik dog med til at skifte den og vupti så var der ikke flere problemer med at den bremsede skævt mere.

    Det viste sig at den var gået i stykker inden i hvilket betød at den sendte mere tryk på den kreds end den anden.

    Ved ikke om det er det samme på en bil med ABS men tænker at grundprincippet må være det samme da bilen skal kunne bremses ned selvom ABS er ude af drift.


    profilbillede
  • #9   4. sep 2023 At skifte bremseslangen er en relativt lille og let operation. Det lyder også som en plausibel fejlkilde.
    Nå det er sagt så giver hovedcylinderen også ret god mening, husk på at det er tokreds system, præcist som vist på Kim Bs tegning. Dvs du kan få samme opførsel på tværs af bilen.
    Vil mene at man kan mærke om det kun er bagbremsen som er noget ged, eller om det også gælder foran.
    Min prioritet ville være skift bremseslanger (ikke bremserør), de koster ikke alverden og er nemme at skifte. På en bil fra 2007 er det nok tid anyways.
    Er problemet der stadig, så må man nok gå på jagt efter hovedcylinderen. Jeg må indrømme at hovedcylinder passer bedre på fejlen. Tjekkede lige hovedcylinder koster ca 1000kr ish. Men ville stadig tage bremseslangerne først for som sagt om ikke andet er det nok tid. Det er ikke normalt at skifte hovedcylinder, men slangerne skiftes lidt oftere.

    Husk at bremsevæsken formentligt er kogt og bør skiftes og gør man det ender man nok i at man bare bør gøre begge både slanger og cylinder når man alligevel er igang med bøvlet. Eneste nitte ved det.. man lærer ikke hvor fejlen faktisk lå...


  • Kasper L
    Kasper L Tilmeldt:
    maj 2024

    Følger: 12 Svar: 1
    #10   i går kl. 14:05 Hej. Fandt du ud af hvad fejlen var? Vi har en Colt fra 08 som hænger ens på begge baghjul. Slipper efter noget tid, andre gange bliver den så varm at den ryger.

  • #11   i går kl. 19:12 Kontroller om det er bremse slanger/rør/kaliber, ved at løsne røret på ABS blokken til den kreds der hænger

    Slipper den trykket, når røret løsnes
    Så er det ABS blokken der fejler noget

    Slipper den ikke trykket
    Er der en af over nævnte ting


Kommentér på:
Problemer med bremser

Annonce