{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.455 visninger | Oprettet:

Golf 5 1,6 fsi vil ik starte {{forumTopicSubject}}

Hej /Hjælp
Er der nogen der kan hjælpe min søn med hans golf 5 1,6 fsi der ik vil starte???
Vi har forsøgt at skifte batteriet og haft den på værksted da vi troede at nøglen skulle omkodes pga batteriet havde været taget af da vi ville i første omgang oplade batteriet og tog det ud og med op i lejligheden, natten over..!! Det skal siges at min søn på 19 år har købt denne golf 1,6 fsi privat af en klamphugger viste det sig fordi der mgl en masse feks udstødning mgl midter potte samt bagpotte og politiet stoppede ham og sagde den skulle til syn (købte den sidst i aoril 2023 som nysynet fra februar 2023??? Det var værre end som så og har brugt hele sommeren på at skifte og købe forskellige ting og den blev så synet i August.
Uheld på uheld min søn kørte til sønderjylland og da han ugen efter sku hjem om natten blev han ramt af nyt uheld på motorvejen bliver han ramt af et mindre dyr og kører ind i autoværnet men heldigvis kunne han mindre chokeret køre derfra og hjem = fra fyn til Vordingborg, der var sket lidt med den venstre forskærm , fælgen på venstre hjul og bagskærmen, samt føredæren alt sammen mindre ridser og værst var det med forskærmen som er blevet trykket ludt op, så han kun kunne pbne førerdøren lidt op, men kom ud…
Han kører i den i 2 dage og da han 3 dag skulle afsted (det regnede), ville bilen ik starte, jeg (mor) bor 100 km væk men kom fordi jeg mente at han kunne starte med evt startkabler eller skub , men det kunne han IKKE????
Og det eneste er at når man sætter tænding på så siger den ligesom når man ik har strøm på, derfor købte jeg et nyt batteri som vi satte på men den vil stadigvæk ik starte, vi talte med et værksted vw i Virdingborg som sagde at den nok sku omkodes fordi bilen kunne have glemt koden efter at vi havde frakoblet batteriet og der var gået for lang tid ?? Men beskeden var efter vi havde ventet hele weekenden at de heller ikke kunne starte den!!! Så det måtte være noget andet nok noget elektrisk, og at de kunne forsøge et par timer på at finde fejlen men intet er sikkert??
Er der nogen der kan hjælpe ham/os ?? Han er studerende og har derfor ikke mange penge til rep. Men er ulykkelig over at han nu ik kan køre i sin bil!
Fik afvide på værkstedet at den mgl nogle sikringer og et relæ eller noget. Vi har slet ik forstand på biler og hpber der er en venlig sjæl der kan hjælpe os med at få startet bilen igen?? Det er en golf 5 1,6 fsi fra 2004, den står i Vordingborg, Er der ikke nogen der kan hjælpe og starte bilen please. Inde i instrumentbrættet er der dukket et symbol op vi ikke kendte en ring med et rat i = startspærrer men har fået fortslt at det ikke er den men kodning af nøglen som skulle ordnes, men det har vi nu fået værksted til at afvise og forklarer det er noget med det elektriske at gøre. ?? Jeg havde ellers troet at det var noget vedr uheldet at gøre men som sagt kørte den hjem og de 2 efterfølgende dage hvorefter den så 3 dag om mirgen i regn ikke ville starte mere??
Hjælp er så kede af det og ved ikke hvad det er som gør at den ik vil starte fordi nu er der nyt batteri, der er benzin på, og ja den siger lyd men mgl bare lige det sidste når man drejer nøglen i tændingen, Nogen der ved hvad der er sket og hvad vi skal gøre for at få den til at starte igen..?? Og som har tid og lyst til at hjælpe os men vi har ikke så mange penge da vi efterhånden har brugt så mange i forsøg på at få gang i bilen uden held. Måske en herinde der vil være sød og hjælpe os med at finde ud af hvad der gør det umuligt at starte den??! Så vi kan købe evt reservedel til det rigtige for en gangs skyld.!!
Kontakt os gerne hurtigst mulugt måske en venlig /hjælpsom sjæl der bor i nærheden af Vordingborg og som har lyst til at hjælpe os med at få bilen til at starte?? Og som evt har tid til at se på den for os???
Så vil jeg være dybt taknemlig….???????? Så svar gerne på dette enormt lange indlæg hvis du kan hjælpe og haft tid til at læse det til ende, haha… eller send en sms til 50233223 hurtigst muligt da det haster med at få bilen startet igen please håber nogen herinde vil hjælpe da vi ikke selv har forstand eller viden til at få bilen køreklar igen!! ????HJÆLP SØGES, ER DER EN FLINK SJÆL DER KAN HJÆLPE MED AT FÅ VORES GOLF 5 1,6 fsi TIL AT STARTE..!! Venligst giv et bud på hvad det vil koste tak.?!????????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 5 1,6 fsi vil ik starte
  • #1   13. sep 2023 Det er usandsynligt at der mangler noget, da bilen tidligere har kunnet starte.
    Så vi er nede på hvad der kan være gået i stykker. Når det er sagt kan relæer godt dø.
    Det bør være relativt let at lure ca hvad der er galt.
    Siger starteren noget som helst når man drejer nøglen ?
    Kan i høre benzin pumpen summe omme fra bagsædet (det er en meget lav summe lyd), så kom tæt på sædet.

    Klikker starteren og i kan hører summen, er det formentligt starteren der er gået kold.
    Er der ikke noget klik fra starteren men summen fra pumpen, er det formentligt relæet det er gået koldt.
    Er der ingen klikken og ingen summen, er det formentligt startspærren som er aktiveret og derfor vil det give mening at kigge på nøgle og evt kodning. Der sidder en transponder i nøglen og en receiver rundt om nøglehullet.
    Der findes ofte et trick til at kode nøglen til bilen. Noget i stil med : https://www.youtube.com/watch?v=eZRWk11ujA8
    Jeg er ikke superskarp på vw, så måske er det ikke en mrk4 i har.

    Det er muligt men mindre sandsynligt at dyret der har forvoldt skaden.
    Ps du må være en mor smiley dyret ramte bilen... tænker det er omvendt, men jeg kan godt lide at du tager hans side alligevel.
    Pas iøvrigt på med at "overtage ansvaret" for hans bil. Det er hans bil og hans problem, og ham som skal lære hvordan den virker. Han bør oprette sig selv her og få hjælp (hvis vi kan).


  • #2   13. sep 2023 Hej igen.
    Altså batteriet har været ringe fra start derfor skiftede vi det. Når man sætter tænding på siger den som en bil der ik vil starte altså lyd og der er lys på, radio kører og symbolerne i instrumentbrættet lyser men som om den lige mgl det sidste skub for at gå igang Øv øv..
    Jeg har nu 4 gange været dernede his min søn i Virdingborg for at finde ud af hvad det er men er langt fra mekaniker og ja bor over 100 km væk i nordsjælland så jeg ved simpelhen ik hvad det er der er galt, vi kom mere olie på da den var lidt lav og der er benzin på, for 2 mdr siden tjekkede vi tændrør de var ok og han fik den synet efter mekaniker rep sidst i august, så der burde jo ik være noget galt men det er der jo siden den ik vil starte. Men jeg har ik forstand på det elektriske og tror det må være noget med relæ eller sikringerne (har kikket på sikringer men kan ik se nogen er sprunget??, fik af vide af mekaniker på virdingborg vw at der mgl sikringer og noget med mgl relæ, men lrligt så har den jo kørt fint uden disse, vi har intet fjernet andet en vi har haft taget batteriet ud og ind til opladning men blev enige om da den efter dette stadigvæk ik ville starte at vi sku købe et nyt og det er dermed gjort og vi fik selv monteret det i bilen(ved ik om det er strammet ordentligt men gjordt hvad vi kunne ihvertfald??) Jeg havde også købt et relæ 109 = benzintilførsel men vi kunne ikke finde ud af hvor det sku sidde fordi stikket har nogle spejlvendte ben end sikringsboksen under rattet havde en tom plads til?? Men ja jeg ved ik hvad der er galt ville bare gerne om nogen mon kunne tjekke om det med sikringerne og relæ er iorden osv uden at det koster os en formue?? Jeg ved ik hvordan vi skal få den fragtet så derfor håber jeg at nogen kan hjælpe med dette også til en billig penge og ellers bor tæt på Vordingborg og som vil komme dertil og kikke på den?? Skal nok betale kørselspenge = benzinen el dieslen??!????????
    Jeg kan se Eddie fra Farum gerne vil kikke på den men hvad koster det og ja så skal jeg finde en ladbil der kan fragte den da der er ca 115 km fra virdingborg til farum haha ved det da jeg selv bor i Birkerød????tror det koster flere tusinde kroner og dem har jeg ik, desværre men vil gerne betale ca 1000,-kr for at få den fragtet dertil hvis nogen kan hjælpe os med dette og hvis jeg får eddues adresse så vi ved hvorhen i farum du bor hihi..??????????Og hvirnår er det muligt ?? Ved ik om det er ukorrekt men dkriver mit mobil nr her så hvis du eddie eller andre der kan hjælpe vil kontakte mig hurtigst muligt vil det glæde mig meget please, vi er helt i vildrede ig så kede af vi nu havde fået den lavet på værksted til ca 20999,-kr ig de. Blev synet her sidst i august og ja så går der 14 dage og så sker dette og nu holder den igen stille det er super øv da den max har kørt i 1 mdr og vi købte den orivst sidst i april mdr altsp kun haft den 41/2 mdr = 31/2 mdr har den ikke kunne køre pga rep og nu starter den ik..!!
    Forsøgt med startkabler og skubbe den i gang men uden held den vil bare ik komme helt op i omdrejningerne og fortsætter bare med at sige samme lyd (ja som når man forsøger at starte en bil uden strøm på??)


  • #3   13. sep 2023 Der er fuldstændig volapyk det du skriver, en alenlang beskrivelse som ingen magter at læse færdig, de 2 længste indlæg jeg nogensinde har læst her.

    Jeg fortæller dig hvad du bør gøre her:

    1. Få lavet en udlæsning af dit fejlkodelager, det sker med et VCDS kabel, langt de fleste mekanikere har sådan et, find evt en VCDS gruppe på fb.

    2. Når fejlkoderne er udlæst har mekanikeren en diagnose og kan sikkert fortælle hvad der skal skiftes.

    3. Hvis ikke du har forstand på bilers mekanik, så lad den være, chancen for at du bare skifter gode dele med gode dele er stor, det er spild af tid og penge.

    Typiske fejl på biler kan være:
    Polsko sidder ikke ordentlig på batteriet
    Stelkabel til fra batteri til stel
    Bundstykke i tændingslås
    Starter defekt
    Knastsensor
    Krumtapsensor
    Vandtemperatursensor til ECU
    Tandrem

    Der må være nogen i sønnens område der ligger inde med et VCDS kabel, private, det er meget populært blandt de unge der er bilintereserede, det samme kabel dækker VW, Audi, Seat og Skoda, efterlys om der er en i jeres FB som har sådan et kabel.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #4   14. sep 2023 Jeg er ked af at høre om jeres dårlige oplevelse smiley Som Allan skriver kunne jeg ikke læse det hele igennem....MEn kort svar, find en bedre mekaniker og næste gang køb bil ved forhandler med et godt ry/omdømme.....Når man intet kan selv er det virkelig et spil i lotteri at købe bil privat.....

  • John J
    John J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 5 Emner: 1 Svar: 83
    #5   19. sep 2023 Pernille F, hør om der er en bil kyndig der er villig til at se på bilen der hvor den er! Begynde at transportere bilen på tværs af DjævleØen - for måske at skulle transportere den tilbage igen! Knægten skulle måske prøve en Facebook side for det bilmærke og høre om der er nogen i nabolaget der er behjælpelig.

  • #6   19. sep 2023 I har skiftet batteriet, næste logiske trin er at skifte starteren. Det rimer dog ikke skidegodt med at i har prøvet at skubbe den igang.
    Men det ville stadig være mit go to punkt, når det er lang distance kald.

    Min bekymring er at jeres viden om hvad i laver er i den lave ende.
    F.eks.: det giver ikke mening at tilføje et relæ i en tom plads. Man skifter et eksisterende ud med et nyt, ligesom en alm 220v pære der er død.
    Fire ting man kigger efter når det er:
    Tørner motoren (kan man høre den drejer rundt)
    Kan man høre benzin pumpen

    Er begge positive falder man tilbage til to klassikere:

    Er der benzin, det gøres ved at skrue et tændrør ud og se hvordan det ser ud og om der lugter af benzin fra cylinderen
    Derefter tager man samme tændrør og lægger det på blokken og ser om det gnistrer når man tørner.

    Lugter der ikke af benzin, kan det være elektrisk ned til benzinpumpen, eller signal givning fra motoren. (knast sensor etc) Er den defekt får pumpen ikke besked på at lave noget og der med ingen start.
    Er der ikke gnist kan det være en stribe forskellige ting, dårlig stel, knækket ledning, død sikring, dødt relæ, dårlig tænding, nogle gange bliver det man kalder nøgle bundstykket slidt og bilen giver ikke tændning.
    Der kan også være nogle kedelige problemer omkring startspærre, det er mere giftigt, det kan være at nøglen bare skal lære bilen igen, det kan være at læseren til transponderen er død, det kan være selv transponderen der er død.

    Der er nogle meget kedelige scenarier hvis der både er benzin og gnist. For det indikere at timingen er gået (kæde/rem er hoppet en eller flere tænder).

    At få bilen transporteret på tværs af sjælland vil ophæve det du spare ved at bruge end af os frem for en anden ca lokal mekaniker. Ofte kan mekanikeren fikse noget transport, så længe man er ok med at der kan gå et par dage inden de lige flasker sig.

    Som det nævnes bør man nok starte med at købe en billig obd2 læser hos biltema eller thansen og se om ikke den skriver noget interessant. Det er ca 500kr og junior kan selv gøre det.

    Du skal være virkeligt forsigtig her, for det lyder seriøst som en bombe under din økonomi at forsøge at holde juniors bil kørende. Så pas på dig selv, sæt grænser. Du ender med at have brugt mere end bilen var værd fra starten. Så vær bevidst om dine handlinger.


  • #7   19. sep 2023 Og vi er selvfølgelig alle interesserede i at vide hvad der egentlig var galt med bilen??
    Hvad sagde mekanikeren der var galt??

    Det er god stil at give feedback så alle ved om deres input har haft nogen betydning for om bilen kom til at køre igen smiley


Kommentér på:
Golf 5 1,6 fsi vil ik starte

Annonce