{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.501 visninger | Oprettet:

Stephan T
Stephan T
Tilmeldt:
10. okt 2023
Emner: 3 Svar: 5

Fiesta start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej

Min Ford Fiesta fra 2014 vil ikke starte når jeg drejer nøglen - laver blot en kliklyd. Mistænkte batteriet så der er sat nyt i men uden held. Mistænker nu starteren, MEN den kan sjovt nok godt komme i gang med startkabler. Kan det stadig være starteren så? Hvis ikke, hvad mon det så skyldes? Håber på nogle gode råd:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiesta start problemer
  • #1   10. okt 2023 Få lige en lader på det nye batteri, det kan tænkes at det er gået lidt fladt hvis det har stået længe på en hylde et sted. (du kan finde en billig enten på dba, thansen eller biltema. De kan koste alt fra ca 250kr -> en formue for værkstedsudgaverne.
    Derudover ville jeg rense poler og polsko.
    Det er også muligt at du har en dårlig stel forbindelse, prøv evt at lave en midlertidig med startkablet, hvor du bider på batteriets minus (-) pol og finder et stel sted tæt på starteren, i teorien skal et nær vilkårligt metal sted på motoren være fint nok.

    Slutteligt har du markant flere amp med to batterier end du har med et, så løser de ovennævnte tiltag ikke problemet, er der nok for stor modstand i starteren og den siger derfor kun klik.


  • Stephan T
    Stephan T Tilmeldt:
    okt 2023

    Emner: 3 Svar: 5
    #3   8. nov 2023 Tusind tak for jeres svar og gode råd. Det viste sig at det i alt sin enkelthed var batteriet. Selv om det var splinter nyt virkede det ikke. Jeg afleverede det retur, kæbtecet nyt og så virkede det:)

  • #4   8. nov 2023 Hvilke mærke batteri?

    Og var det blevet ladet helt op?


  • #5   8. nov 2023 Ville have foreslået om du har brugt den rette "tændingsnøgle" til din Ford.
    smiley smiley


    profilbillede
  • #6   8. nov 2023 Tak for tilbagemeldingen.
    Det viser bare at nyt ikke altid er godt/virker. Den skal man altid have i baghovedet. Syntes dog at batterier plejer at være en stabil vare.
    Men fedt at den virker igen.


  • Stephan T
    Stephan T Tilmeldt:
    okt 2023

    Emner: 3 Svar: 5
    #7   9. nov 2023 Ja, vi undrede os også efter vi havde sat det første batteri i. Husker ikke mærket men det var købt i thansen efter nr plade. Da det ikke virkede satte vi en lader på hen over natten men også dette uden held. Derefter valgte jeg i min afmagt at skifte starteren hvilke ikke ligefrem er nemt??. Det gave bare ikke menig at den stadig ikke ville starte - selv når prøvede med den rigtige tændingsnøgle, Morten????. Men et nyt, nyt batteri måtte være den eneste logiske læsning og ja, Thomas, det er bare dejligt at det virkede. Tak til jer alle for jeres tid og kyndige svar.
    Dbh Stephan


Kommentér på:
Fiesta start problemer

Annonce