{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Audi S7 {{forumTopicSubject}}

Goddav

Min trælse Audi S7 kommer med en EPC fejl som kommer og går med det samme igen. Smed tester på, den skrev denne fejl P000A00 indsugningsknastforstilling række 1 ( justeringsvirkning for langsom. Bilen har en tikkende lyd, så jeg stoppet selvfølgelig bilen med det samme.

Vi havde den op på liften også kunne vi se den smed olie fra bagdækset hvor CVT-hjulene sidder. Tog dækslet af, også kunne vi se at O-ringen var færdig. Men er den gået ud af timingen ? Eller er det mangel på olie ? Og har den O-ring meget at sige, med tikkende lyde og blikkende EPC fejl…

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi S7
  • #1   14. okt 2023 O-ringen har alt at sige, den er ikke gået ud af takt, o-ringen skal skiftes, og fejlen slettes

• #2   14. okt 2023 o-ringen må antages at være med til at sikre det tryk der skal til for at skabe knastforskydningen, og kan derfor meget vel være forklaringen.
    Det kan desværre også være mere end et problem, som f.eks. en kæde der er hoppet en tand.
    Du nævner ikke alder eller kørte km, men normalt vil man sige at 5 år eller 100.000km før kæde problemer kan optræde.

• #3   14. okt 2023 Thomas G

Bilen er fra 2016 og har kørt 138000km

Jeg har lige fået en melding fra mekanikeren som siger den har rykket sig 2 mm men han påstår at det ikke gør skade ved ventilerne, men at cvt hjulet bare ikke kunne justere rigtigt, muligvis pga O-ringen.

profilbillede
Kommentér på:
Audi S7

Annonce