639 visninger
|
Oprettet:
Motor slukker ikke {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har en periodisk fejl på min 2009 Mondeo 2.0 TDCi:
Ind imellem slukker motoren ikke, når jeg drejer nøglen. Heller ikke selvom jeg tager nøglen ud.
Alle instrumenter lukker ned, men motoren kører, og ratlåsen er ikke aktiveret.
Hvis jeg så "starter" bilen igen, fungerer alt som det skal.
Og hvis jeg kører måske et par hundrede meter i bilen, fungerer alt som det skal, og motoren slukker når jeg drejer nøglen.
Noget bud på hvad der sker?
Er det tændingslås? Bundstykke i tændingslåsen? Andet?
Mvh
John
nov 2005
Følgere: 152 Biler: 5 Emner: 170 Svar: 11.728
Så risikerer man en run away.
Som kan koste motor
Men kan også være bundstykket, der ikke lukker ned for motorstyringen
jul 2008
Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 168 Svar: 6.378
for mange år siden havde jeg problemer med en transit der heller ikke altid ville slukke og der blev skiftet en magnetventil.
jeg fik fortalt at hvis den ikke virkede så ville bilen ikke kunne slukke
efter den blev skiftet var der ikke problemer med at slukke bilen igen
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 20 Svar: 1.149
Hvis alting stadig er i live er det næsten med garanti bundstykket.
Diesel motorer er lidt sære med der at fortsætte. Så længe der tilføres brændstof vil den holde sig igang.
Det er de to andre muligheder der er nævnt her.
Du bør få det fikset da du risikere at passere der punkt hvor du kan lokke motoren til at slukke.
Spørgsmål? Ved diesel runaway vil man så kunne kvæle den ved at holde bremsen i bund og så koble meget hårdt til ? Jeg forstår det er usundt, men som en sidste udvej ?
sep 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Stereoanlægget slukker ikke.
Alt andet fungerer som skal, bortset fra at ESP lampen tænder.
ESP knappen fungerer fint, og jeg kan tænde/slukke ESP (viser infor displayet), men ESP lampen er tændt indtil bilen har været slukket.
Det kan godt være at det er et meget dumt spørgsmål, men kan problemet skyldes en fejlagtig montering af stereoanlæg?
Jeg fik eftermonteret et nyt anlæg med bluetooth, carplay osv., og jeg véd faktisk ikke om problemet var der før anlægget blev monteret, da bilen jo altså kan køre i uger uden at problemet opstår.
Jeg mistænker montøren for at være lidt af en fusker, for strømmen til mine 12V stik i kabinen forsvandt, efter monteringen.
sep 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Hvis det er motorolie, motoren kører videre på, burde jeg så ikke kunne se det på olieforbruget over længere tid?
sep 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Er det så ikke en magnetventil som slukker for brændstoftilførslen?
Det ville være ret logisk, men det forklarer ikke hvorfor ratlåsen ikke aktiveres, når nøglen er taget ud.
Så måske ligger problemet i noget mekanisk i låsen?
nov 2005
Følgere: 152 Biler: 5 Emner: 170 Svar: 11.728
Ved run away, kommer det and på, hvor mange omdrejninger (hvor meget olie den få ind)
Om man kan rede motor.
Det bedste er, hvis muligt
At lukke for luft tilførsel
Ret svært på nye biler.
Min far fortalte, da han arbejdede på borerig
Der havde de stor træk propper og en stor gammel, stående ved siden af indsugning på de 16 cylinder motor.
Klar til hvis det skulle ske.
Motor slukker ikke