{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Batteri taber strøm {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Når min bil har stået i 1-2 dage er der ikke mere strøm på den.
Jeg ved ikke hvor gammelt batteri er og kan ikke checke vand på det da det er et lukket et.
Jeg kører ikke i bilen særligt meget og kun korte turer da det er bil nr 2.

De temperaturer vi har nu
Er det nok til at mit batteri mister strømmen så bilen ikke kan startes uden starthjælp.
Jeg har haft bilen i et par måneder og da vejret var varmer var der ingen problemer overhovedet men at den ikke kunne starte selvom bilen bliv brugt på sammen måde som nu.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri taber strøm
  • #1   11. nov 2023 https://fdm.dk/medlemskab/batteriskift

    Ellers få tjekket at den lader som den skal, ellers nyt batteri på, hvis små ture, så et der er mindre i AH timer, bedre et lille batteri er fuldt opladet, end et stort batteri der er halvt opladet.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #2   11. nov 2023 Jamen når den kun kører små ture når den jo ikke at lade op igen.....Så hvis du ikke har en lader på når den holder stille, ja så er det nu batteriet dør pga koldere vejr....Så bedste råd er en billig lader med vedligholdelse program og sæt den på hver gang du ved der går et pare dage eller mere...

  • #3   11. nov 2023 Tak for svar begge 2

    Min gamle bil, Ford Fusion 2003, var der ikke problemer med at bruge på samme måde men den fik også nyt batteri sidste vinter - det passede desværre ikke i den nye bil.

    Men nu var det osse mere om de temperaturer vi har nu var nok til at aflade batteriet så hurtigt hvis det er i dårligt stand.

    Når bilen har været startet og jeg har kørt et par kilometer så kan bilen godt selv starte de næste 24 timer efter men står den 48 timer kan den ikke.

    Bilen er en Kia Picanto 2005 med fabriksmonteret alarm og tænker at den også er med til at dræne lidt (meget) hvis batteriet er dårligt.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #4   11. nov 2023 Ja kolde temp slår batterier ihjel hvert år....Selvom jeg jævnligt kører længere ture har jeg stadig lader på......

  • #5   11. nov 2023 Du kan have et løbende dræn (parasitic draw), du kan teste det til et vidst punkt med sådan en dims:
    https://dk.rs-online.com/web/p/elinstallationtestere/2003704
    De findes også i enten biltema eller thansen, men jeg formår ikke at finde den online.
    Vær obs på at der er forskel på størrelser på fladsikringer, den jeg linker til er vidst til de store.
    Alternativt så find diagnose dan på youtube han har flere videoer hvor han viser jagten på et dræn på batteriet.
    Ville nok vælge den løsning de andre nævner, at skifte batteriet først, for det er nemt, har uekndt alder og er en sliddel.
    Teoretisk set kan du også have en generator der ikke helt levere det som den skal, men det tror jeg ikke er tilfældet her.
    Biler kan generelt ikke lide at stå stille længe.
    Har du eftermonteret stereoanlæg ville det være det første jeg ville tage fra. Det er meget ofte dem som står for drænet.


  • #6   12. nov 2023 Start med at købe et multimeter, det fås til under kr 100 i Biltema, Thansen, Harald Skrald osv, så kan du måle hvor mange volt der er på batteriet inden du starter og hvor mange der er på når motoren kører.
    Er der mindre end 12 volt inden start, så er det på vej mod døden, er der 10.5 volt, så er der en celle som er død, batteriet skal så skiftes.
    Men er batteriet på 12.5 volt, så er det ok, og det er sikkert din generator der er defekt.
    Er der 13.7-14.4 volt på batteriet ved startet motor er generator ok.


  • #7   12. nov 2023 @Allan
    Det vil jeg prøve at måle på de næste par dage og se hvad det siger.
    Fint med lidt tommelfingerregler at gå efter smiley


Kommentér på:
Batteri taber strøm

Annonce