{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

Bmw e92 fejl på klimaanlæg {{forumTopicSubject}}

Goddag.
Jeg har nu over en længere periode observeret et træls problem med klimaanlæget som er blevet værre over tid.
Når jeg om formiddagen kører til træning, hjem igen og senere på arbejde fungerer/regulere det automatiske klimaanlæg perfekt INTET at sætte at finger på!
Det er sat til 19 grader og det holder indenfor 1 grad og blæser kører mellem "trin" 1 og 3.
Når jeg så skal hjem fra arbejde om natten så virker alt normalt de første 7-8 km men så pludselig skruer den op for blæser så den nu kører mellem "trin" 6-7 og varmen stiger og stiger op til 25 grader og der bliver den så de sidste 30-35 km til jeg irriteret og svedende slukker bilen i indkørslen.
Næste dag nøjagtigt det samme!
Jeg har kørt hele dagen igår med tester på og der er ingen fejl eller noget der ser forkert ud, regulerer som sagt perfekt!
Når jeg så kører hjem om natten kan jeg se at blæser styrke varmen bare stiger uden den regulerer overhovedet.
Ruder er ikke duggede!
Jeg har både ekstern termometer og den temperaturføler som sidder i IHKA enheden til at kører samtidig og de viser det samme hele tiden.

Har nogen herinde oplevet noget lignende?
På forhånd tak
MVH Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw e92 fejl på klimaanlæg
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.911
    #1   13. nov 2023 Der sidder en lille blæser et eller andet sted,
    Det suger luft ind til temperatur føleren

    Den stoppe tit til, så den ikke kan måle den aktuelle temperatur

    Der sidde sikker en en form for Gitte foran
    Og den er ikke særlig stor

    Prøv og rens og se om det hjælper.

    Hvis den ikke kan køle
    Kan det være mangle på klima væske


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 22 Svar: 108
    #2   14. nov 2023 Gekender samme system som sad på min Mercedes 500E 6.0 AMG.
    Der sidder en lille temperatur-føler bag et lille gitter og filtersvamp og en slange ned til en lille sugemotor.
    Fandt det system besynderligt dengang. Men rensede det hele med let trykluft, så det hele var rent. smiley


  • #3   14. nov 2023 Tak for svar.
    Føleren ved blæseren er renset og måler korrekt når jeg sammenligner med mit eksterne termometer.
    Jeg har læst på et engelsk forum at der sidder en condensation sensor ved bakspejlet som skrue op for blæser og temperatur hvis den måler tegn på dug inden øjet registrere det.
    Jeg må prøve evt at skifte pollenfilter og få luftet lidt ud i bilen hvis det kunne være fugt.


Kommentér på:
Bmw e92 fejl på klimaanlæg

Annonce