{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Gearskifte {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg tænker dette er det rette sted for et spørgsmål fra en, som ikke ved ret meget om biler.

Jeg har en Seat Ibiza stationcar fra 2014, hvor jeg synes 2. gearet er lidt mærkeligt (manuel gearkasse). Jeg prøver at forklare det så godt jeg kan:

Når man sætter bilen i 1. gear og begynder at køre og så skal skifte til 2. gear, så glider gearstangen nærmest bare ned i 2. gear, som om der ikke er den der modtand, man sådan skal trykke gearstangen igennem for at komme i gearet.

Det er ikke altid den gør det, men det er virkelig træls når den gør det, for man er altid i tvivl om man nu har fået den i gear.

Mit spørgsmål er derfor hvad det kan være der gør, at gearstangen bare glider ned i gearet uden modstand?
Og hvorfor gør den det kun nogen gange og ikke hele tiden?
Alle andre gear har den der klik følelse når man sætter den i gear. Altså den der modstand man skal trykke gearstangen “igennem” for at komme i gearet.

Jeg håber virkelig I kan forstå hvad jeg mener og ikke bare tænker, sikke et noob spørgsmål. Men som sagt ved jeg ikke ret meget om biler og rækker derfor ud efter råd hos jer.

Håber I har en ide om hvad det kan være.

Mvh. Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gearskifte
Kommentér på:
Gearskifte

Annonce