{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Thomas B
Thomas B
Tilmeldt:
13. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Min blæser blæser kold luft ind selvom den står på varme- Opel Astra fra 99 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Min køre trofaste følgesvend en Opel Astra fra 99 har det problem, at blæseren ikke blæser varm luft ind i kabinen men i stedet blæser kold luft ind i kabinen selvom den står på varme.

Der er fint flow i beholderen med kølervæske og min motortemperatur er de 90 grader som den skal være. Nogle gange kan det godt svinge lidt frem og tilbage når den står i tomgang eller når blæseren kører.

Mit spørgsmål er: hvorfor kommer der kun kold luft ud af min blæser selvom den står på varm?

Tak for svarene på forhånd
God dag
Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min blæser blæser kold luft ind selvom den står på varme- Opel Astra fra 99
  • #1   16. nov 2023 din kabine varmer er nok stoppet til

  • #2   16. nov 2023 Mere sandsynligt er nok at selve trækket der stiller på flapperne i varmeapparatet er knækket. Prøv at tage reguleringsenheden ud og se om tingene er skruet rigtigt sammen. Mit bud vil være, at det er selve de små plastikklips der holder wiren fast på varmeapparatet der er knækket. Det er ret almindeligt og kan med lidt snilde fikses med noget så simpelt som et par strips smiley

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.857
    #3   16. nov 2023 Kan du høre en ændring i luft flow
    Når du skifter fra helt kold til varm

    Man plejer og kunne høre en forskel
    Eller kan du mærke om dreje knappen har fat i spjældet
    Som en anden skrev
    Så knækker de kabler der trækker spjældet tit
    Eller det er en plastik klips i enden der knækker


  • Thomas B
    Thomas B Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   16. nov 2023 Hej igen,

    Tak for svarene indtil videre.

    Når jeg kører og der ikke er gang i blæseren så kan jeg tænde for den og så blæses der varm luft ind i kabinen, men så efter et til to minutter så bliver den kold igen.

    Kan det måske hjælpe med at fejlfinde mere præcist?


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #5   16. nov 2023 Ja, dit varmelegeme under instrumentbord er tilstoppet, derfor varmer den kun kort til den er kølet ned......Det er en rigtig træls ting at lave på de fleste biler....Nogle biler skal hele instrumentbordet ud.....På en astra fra 99 er det nok en god grund til at skrotte den....Men jeg har da et billigt tip at prøve.....Pil begge slanger af i motorrummet og Find en stump slange som kan passe på og skyl det igennem, så når de har ca 50 cm slange på hver, så skal de begge pege op i luften. Den ene sætter du en tragt i og hælder minus kalk i tragten. Grunden til en slange på hver er at så løber det ikke ud men ligger i blød......Giv det et par timer og skyl igennem,...Har det hjulpet lidt på flowet så gentag indtil det render ok igennem...

  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 60
    #6   16. nov 2023 jeg "plejer " at hælde det(minuskalk/eddike/kølerrens) på hele systemet, når varmeapparatet virker; ny kølervæske på.

  • #7   18. nov 2023 Som Knud skrev prøv og skylle den igennem har oplevet det på en Passat 3bg hvor den blev skyllet baglæns ud og nu der liv i varmen igen

Kommentér på:
Min blæser blæser kold luft ind selvom den står på varme- Opel Astra fra 99

Annonce