{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Antispin efter hjulskift {{forumTopicSubject}}

Okay så mine sommer fælge er 255-35-19 bag og 235-35-19 for så baghjul støre rulleomkreds end for

Vinterhjul er 225-45-17 så samme størelse for og bag så samme omkreds og har sidet på uden problemer inden de nye sommerhjul

Efter jeg har sat vinterhjul på tror den jeg laver hjulspin hvis jeg køre over 80 kmt kan godt køre hurtigere når antispin slås fra tog en tester på og den viser samme resultat indenfor 0,5-1kmt ved 110

Men den har jo været lært op til at når forhjul har gået 1 omgang så har baghjul kun gået 0,98 omgang så når vinter er kommet på går både for og bag 1 omgang sammen så den tror at baghjul køre for stærkt betydende i den tror jeg laver hjulspin nogen der har en ide til og lære den om på ny

Prøver og afmonterer batteri over arbejdsdagen her mandag men nogen der har en anden god ide?

Foto for opmærksomhed

Bmw e87 118d fra 2008


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Antispin efter hjulskift
  • #1   18. nov 2023 Bilen ser formentligt usandsynlige tal fra din abs sensorer som måler hastighed på hjulene.
    Da fejlen er kommet ved hjul skifte vil jeg godt gætte på at dine for eller baghjul var godt slidte og de andre relativt pæne. Du har nu fået sat dem på så du har et fordæk og et bagdæk på hver aksel istedet for en aksel med fordæk og en med bagdæk. Evt imod rotationsretningen vil nok også kortvarigt gøre at dækket opfattes større i rotations omkreds end det andet sæt.
    Alternativt skal der være en indstilling/kodning som justere for forskellen på for og bag, men det har jeg altså aldrig set nogen steder.
    På min skoda er der en knap som "genlærer" dæk størrelsen/dæk trykket. Den skal holdes nede i tror det er 10 sekunder. Muligvis har du samme knap på bmwen.


  • #2   18. nov 2023 Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor har du ikke bare monteret 255/30-19 istedet så de passer i rulle diameter?

    Jeg har:
    Sommer: 245/35-20 og 275/30-20
    Vinter: 255/35-20 og 255/35-20

    Har endnu ikke haft et problem



  • #3   18. nov 2023 Om jeg tog en 255-35 giver mig 89,25 mm profil og en 255-35 giver 76,5 mm profil og fordæk havde 82,25 mm profil og spørgsmålet var 7 mm for meget profil eller 6 mm for lidt profil og 255-35 dæk var 200kr billigere pr dæk så ja nærighed

  • #4   19. nov 2023 Når løsningen var så og slå anti spin fra og køre 200km med en del motorvej så fattede den hvad der foregik

  • #5   21. nov 2023 Thomas G mit problem lå i jeg havde "instaliseret" dæk men bmw køre med 3 indlærings områder 0-110 110-190 og 190-250 og kunne ikke komme op over 90 og indlærer kun hvis jeg slog min antispin fra og lod den lære det hele om

    Snakkede dog med en kammarat der arbejder for bmw og han nævnte det var et problem han havet oplevet før da der kun er 1% tolerence mellem for og bag rullediameter og jeg jo var oppe på omkring 2% i forskel


Kommentér på:
Antispin efter hjulskift

Annonce