Antispin efter hjulskift {{forumTopicSubject}}
Okay så mine sommer fælge er 255-35-19 bag og 235-35-19 for så baghjul støre rulleomkreds end for
Vinterhjul er 225-45-17 så samme størelse for og bag så samme omkreds og har sidet på uden problemer inden de nye sommerhjul
Efter jeg har sat vinterhjul på tror den jeg laver hjulspin hvis jeg køre over 80 kmt kan godt køre hurtigere når antispin slås fra tog en tester på og den viser samme resultat indenfor 0,5-1kmt ved 110
Men den har jo været lært op til at når forhjul har gået 1 omgang så har baghjul kun gået 0,98 omgang så når vinter er kommet på går både for og bag 1 omgang sammen så den tror at baghjul køre for stærkt betydende i den tror jeg laver hjulspin nogen der har en ide til og lære den om på ny
Prøver og afmonterer batteri over arbejdsdagen her mandag men nogen der har en anden god ide?
Foto for opmærksomhed
Bmw e87 118d fra 2008
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 17 Emner: 20 Svar: 1.281
Da fejlen er kommet ved hjul skifte vil jeg godt gætte på at dine for eller baghjul var godt slidte og de andre relativt pæne. Du har nu fået sat dem på så du har et fordæk og et bagdæk på hver aksel istedet for en aksel med fordæk og en med bagdæk. Evt imod rotationsretningen vil nok også kortvarigt gøre at dækket opfattes større i rotations omkreds end det andet sæt.
Alternativt skal der være en indstilling/kodning som justere for forskellen på for og bag, men det har jeg altså aldrig set nogen steder.
På min skoda er der en knap som "genlærer" dæk størrelsen/dæk trykket. Den skal holdes nede i tror det er 10 sekunder. Muligvis har du samme knap på bmwen.
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 453
Jeg har:
Sommer: 245/35-20 og 275/30-20
Vinter: 255/35-20 og 255/35-20
Har endnu ikke haft et problem
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 27
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 27
jan 2020
Følger: 1 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 27
Snakkede dog med en kammarat der arbejder for bmw og han nævnte det var et problem han havet oplevet før da der kun er 1% tolerence mellem for og bag rullediameter og jeg jo var oppe på omkring 2% i forskel
Antispin efter hjulskift