{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
812 visninger | Oprettet:

Erik F
Erik F
Tilmeldt:
8. nov 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Bremseforstærker på Yaris Hybrid {{forumTopicSubject}}

Jeg har et ret mærkeligt problem på min yaris hybrid fra 2014

TOYOTA YARIS (_P13_) 1.5 Hybrid (NHP130_) (75Hk)

Bremse advarselslamperne begyndte at lyse på instrumentbrædtet.
Jeg kunne ikke mærke nogen forskel på bremserne, -har dog ikke prøvet at få abs'en til at aktivere ved at bremse hårdt op.
Der er fint med bremsevædske, og den lækker ikke noget.

Jeg tog den så på værksted, som fortalte at det var bremseforstærkeren som var problemet. Det ville koste 42.000 at få det fixet, det halve hvis det var en brugt reservedel.

Det måtte jeg så lige tænke lidt over...

Og her kommer det mærkelige så: Det er kun et problem hvis temperaturen er over køleskabs temperatur, bliver det koldere end ca 5 grader, så slukker lamperne.

Det er 100% sikkert at det er noget med temperaturen at gøre.

Er det koldt og jeg kører en længere tur på motorvejen, hvor motoren bliver godt varm, når jeg så kører af motorvejen og der ikke længere bliver kølet at fartvinden, så efter et par minutter tænder lamperne.

Når bilen så har stået og blevet kold igen, så slukker lamperne.
osv osv, forskellige scenarier viser helt entydigt at når det bliver "varmt" dvs mere end ca 5-6-7 grader, så lyser lamperne, og de slukker når det bliver koldt.

Er der nogen som har et bud?

Ting som jeg GODT ved, og som jeg IKKE spørger om:
Den kan ikke gå igennem syn når lamperne lyser.
Ja, det er alvorligt, muligvis ulovligt når lamperne lyser, osv osv.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremseforstærker på Yaris Hybrid
  • #1   18. dec 2023 42.000 for at få fixet en bremseforstærker?

  • #2   18. dec 2023 Den pris er nærmest mere en faktor 10 for høj. Jeg kender ikke Toyota reservedelspriser, men den pris der er helt væk.
    Med hybrid er verden lidt sær så min mistanke, uden at være mekaniker, er at fejl snarere er i opsamlingen af energien. Altså hybrid delen. Der sidder en lille motor og inverter og jeg tænker at det er en af dem som bliver ked af det.
    Om den er bygget sammen med bremseforstærker skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg har aldrig set det før.
    De 42k kan forklare inverter eller elmotor men ikke alm bremseforstærker.


  • #3   19. dec 2023 Har du hørt Toyota ad? Hvis ikke jeg tager meget fejl sidder der vist nok et potentiometer eller hvad det nu hedder nede ved pedalen. Den kan godt lave ulykker og tænde de lamper.

  • #4   19. dec 2023 Hør Toyota om der er kulance på det. Angående den dyre pris er nok fordi bremseforstærker/hovedcylinder er bygget sammen i en enhed.

  • Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #5   19. dec 2023 Jeg har spurgt Toyota, jeg tog faktisk bilen til et autoriseret Toyota værksted.

    De sagde at det var bremseforstærkeren og det ville koste 42k osv


  • Bent B
    Bent B Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 59
    #6   19. dec 2023 Ser nogen gange Die Autodoktoren på tysk tv, de er eksperter i at få periodiske fejl til at komme og gå. De bruger kølespray og varmluftpistol. Ville starte med kigge på ABS modulet. Fejlkoder?

  • Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #7   20. dec 2023 Nikolaj J, bare af ren nysgerrighed, hvad får dig til at tænke på kulance?

  • Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #8   20. dec 2023 Bent B, jeg har ikke noget apparat til at udlæse koder, så jeg har desværre ikke andet end lamperne at gå ud fra.

  • #9   20. dec 2023 Erik F - jeg tror han tænker på Toyota Relax som er en udvidet garanti hvis bilen bliver serviceret hos Toyota. Uden at gå i detaljer vil jeg tro den havde dækket det.

Kommentér på:
Bremseforstærker på Yaris Hybrid

Annonce