{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Motor går ud {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har en bmw e39 540i fra 1997 som pludselig laver pjat med motor

Den ville ikke gå i tomgang så gik den ud, og jeg kunne ikk gi den gas så gik den også ud. Nu har jeg købt en orignal knastaksel sensor og sat den i, men den vil stadigvæk ikke gå i tomgang , dog kan jeg give den gas men så “ knalder “ den lidt og så går ud . Nogen der har en ide ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor går ud
  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.911
    #1   8. jan På med en tester og se hvad den kan fortælle

    For der kan være flere ting galt
    Og bare at skifte dele ud ind til den virke
    Kan blive dyrt


  • #2   8. jan Prøv lige at tage stikket af til LMM og se om dét hjælper.

  • #3   8. jan En meget klassisk fejl på e39 er vanos, som skal opfriskes. Vanos laver knastforskydning, jeg mener dog at huske at den bør give fejl i ecu hvis vanos er træt nok. Som jeg husker det er forskydningen oliedrevet tryk til metal mod metal. Det er metal mod metal delen som kan blive træt, forstil dig et hul der er ved at blive ovalt.
    Der findes vanos reparationskits. Det er dog ikke helt ligetil, men der findes mange youtube videoer. Find dog lige en der matcher din fejl inden du går ud og shopper dele.
    Når der er sagt er der vidst to knast aksel sensorer og en krank, så det kan være den anden knast eller krank sensor der er defekt.
    God ide at købe originalt iøvrigt, har sloges en del med uoriginale på min gamle 520 e39.
    Sensorerne er nok billigere end vanos og er helt sikkert nemmere at skifte, så skal det fikses selv, ville jeg skifte de to andre sensorer evt en af gangen, før jeg begyndte at rode med vanos. Krank sensoren er vidst nok lidt noget bøvl at komme til, mens knast er nogenlunde mindeligt at komme til på 520 anyways.

    Som en helt anden ting, så vær obs på at abs sensorerne nok skal skiftes snart på den hvis de ikke allerede er det. Fejler de, kan bilen gå i limp home mode og der skal man godt nok nurse den for at komme meget over de 40km/t. Den backfire dog ikke som jeg husker det.


  • Jacob H
    Jacob H Tilmeldt:
    jan 2024

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #4   11. jan Nå nu fik jeg lidt liv i den gamle e39 , men den er ikke helt villig til at holde sig igang. Fik kørt en tur i den i går, og Det hjælper en hel del at tá stikket af lmm der køre den klart bedere, så tænker der skal en ny lmm til. Når den er blevet varm går den helt ned på ca 400 til 500 omd , nået nyt den er begyndt på, for normalt har den ligget på ca 700 omd nogen bud på det ?

  • Mr. Gsi
    Mr. Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

    Følgere: 158 Biler: 5 Emner: 171 Svar: 11.911
    #5   11. jan Man kan ikke siges at LLM er defekt
    Fordi man frakobler den

    Når du fra kobler den, går motorstyringen i nødprogram
    Og køre efter nogen forud programmeret værdier
    Som gør bilen kan køre

    Uden en tester til at se evt fejlkode og live data så gætter man kun
    Og det ee som regel dyrt

    Før i tiden kunne man fejlsøge sådan
    Men det gå ikke længer
    Man ender ud med og skift unødvendige sensor/føler

    Men har man penge nok så er det bare at forsætte


  • #6   13. jan Kunne der være noget med Lambdasonde??

Kommentér på:
Motor går ud

Annonce