{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Frederik H
Frederik H
Tilmeldt:
25. jan
Emner: 1 Svar: 4

Hjælp til centrallås - Peugeot/citroen {{forumTopicSubject}}

Dav derude, håber der nogle kloge Citroen og Peugeot mekaniker som kan hjælpe!

Jeg har sådan en gammel kvik spand, specifikt en Citroen c2 1,6 vts hvor central låsen driller.
Jeg har prøvet at "genstarte" bsi boksen, hvorefter min nøgle kunne betjene centrallåsen.

Men efter kort tid så ingen kontakt mellem nøglen-bsi igen igen..

Helt ny batteri i nøgle, nøglen er fejlfri og testet!
Har læst frem til at bsi boksen kan finde på at gå i "dvale" hvorefter den selvfølgelig ikke kan modtage signal..?

Vil helst ikke ud i at skulle få udskiftet bsi, alt for store omkostninger smiley

Nogle ideer til diagnosticering, efter Falck kommer og bryder bilen op (dørlås virker heller ikke) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til centrallås - Peugeot/citroen
  • #1   26. jan Hvordan har bilens batteri det?

  • Frederik H
    Frederik H Tilmeldt:
    jan 2024

    Emner: 1 Svar: 4
    #2   26. jan Fin tilstand, holder voltene. Selv hvis cca ikke er som da batteriet var nyt ligger problemet nok ikke der smiley

  • #3   27. jan Dvale går den i efter 30min, den kan jo ikke være aktiv hele natten.
    Men hvis du er 100% på nøglen er ok, og det virker efter et bsi reset, så kunne det godt lugte af en bsi fejl.
    Du burde kunne læse parameter ud i bsi om den modtager nogle signaler


  • Frederik H
    Frederik H Tilmeldt:
    jan 2024

    Emner: 1 Svar: 4
    #4   27. jan Har adgang til mange ressourcer da jeg igang med uddannelsen som autoriseret Citroen og Peugeot mekaniker.
    Og havde ingen anelse om hvor faen jeg lige skulle starte.
    Nu fik jeg den til at virke idag, og skal ud og se om den stadig modtager signalet imorgen.

    Hvad var løsningen så?
    Kan godt være det lyder dumt, men meget simpelt... Radioen.
    Installerede dagen inden problemet skete, en uoriginal jvc radio, med iso stik adapter.
    Efter min teori var problemet nok at jeg installerede den med batteripolen på. Hvilken på en eller anden spøjs måde må have lavet klud i bsi/centrallås modulet/systemet da jeg tog den gamle radio ud og ny på. Som nu er gjort om smiley
    Nøglen duede 1,5 time efter at jeg synkroniseret nøglen idag, hvilket er første gang i mange dage nu smiley


  • #5   28. jan En vigtig lektie er at spørge ind til hvad har "kunden" lavet af "modifikationer" smiley
    Men håber det bliver ved med at virke smiley


  • #6   28. jan Har haft mange med uoriginale radioer i, det har aldrig giver problemer, andet end at de ikke slukker hvis man ikke fjerner van bus ledninger og trækker en kl15 fra bsi og op til radio

  • Frederik H
    Frederik H Tilmeldt:
    jan 2024

    Emner: 1 Svar: 4
    #7   28. jan Hmm, mærkeligt, kan lige tage nogle videoer og se om jeg kan ligge dem herind

  • Frederik H
    Frederik H Tilmeldt:
    jan 2024

    Emner: 1 Svar: 4
Kommentér på:
Hjælp til centrallås - Peugeot/citroen

Annonce