{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Eftermontering af Predictive ACC (pACC) Fartpilot Seat Ateca {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg har fundet ud af at man kan eftermontere Predictive ACC med skiltegenkendelse. (Adaptiv fartpilot med vejskiltassistent)

Men nu er spørgsmålet. Kan man gøre det selv og evt hvordan?

Der er fartpilot i bilen i dag:
Seat Ateca fra 2019.

Jeg har fået en pris på 12.000 kr. men jeg synes det lyder lidt sindsygt faktisk. Når jeg kan se man kan købe en sensor for 2000 kr.

Men er der nogle der har erfaring eller viden omkring det ?
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eftermontering af Predictive ACC (pACC) Fartpilot Seat Ateca
  • #1   4. feb du skal jo have rykket en den plastik af også skal den aktiveres og kalibres

  • #2   4. feb Pris eksempel til Passat B8 du kan læse forudsætninger for eksisterende udstyr.
    https://carsol.dk/vare/predictive-adaptiv-cruise-control-pacc-passat/

    Hvad der skal til i dit tilfælde, ja det afhænger jo af udgangspunktet.


  • #3   4. feb En der hedder noget med VAG inde på FB laver det, han er svinedyr men skulle være meget dygtig.
    Muligvis VAG Service


  • Justin M
    Justin M Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 5
    #5   4. feb JA det er rigtigt at der skal flyttes noget plastik. Men jeg synes 12.000 er dyrt.

    Tak for linket Carlo, det ser væsentlig billigere ud.

    Tak Allan, jeg prøver at se om jeg kan finde det.

    Men det kunne være rart hvis det var en på Sjælland, som kunne det:)
    Har også søgt lidt i Tyskland, men det er svært at forstå det.


  • #7   4. feb https://www.cartrends.dk/

    Men er du sikker på at det er noget du vil ha’?
    Min Passat kan, men slog det fra for flere år siden.
    At bilen tager farten af i et sving eller hen mod en rundkørsel, det er ret ubrugeligt.
    Var ikke noget jeg ville bruge penge på at få efter monteret. Pengene kommer aldrig igen.

    Eneste fordel jeg fandt i pac er når man kører rundt i en rundkørsel med ACC aktiveret, så accelererer den ikke når den forankørende bilist drejer ud af rundkørsel, den accelererer først når du forlader rundkørslen.

    Systemet er jo baseret på kørsel hvor fart grænsen overholdes, og hvor der køres forsigtigt og fornuftigt hvor vejen drejer.
    Det er oftes “noget til” den meget forsigtige side, for meget morfar til mig.


  • Justin M
    Justin M Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 5
    #8   4. feb okay, jeg troede den kunne gøre sådan at man kunne få den til at køre lidt af sig selv.

    Dvs. man blot skal have alm. adaptiv fartpilot?
    Den har jeg kun fartpiltot i dag.

    Kan man ikke slå det fra, hvis man så kun vil bruge adaptiv fartpilot uden fartbegrænsning. ?


  • #9   4. feb pACC kan indstilles efter hvad man ønsker, men du mangler jo nærmest alt for at det bliver en succes, du mangler acc, du mangler travel assistent / dynamisks lane assistent, så den styrer selv osv.
    Kontakt en af de jeg foreslår, og de om det er alle pengene værd.


  • Justin M
    Justin M Tilmeldt:
    feb 2024

    Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 5
    #10   7. feb Det gør jeg tusind tal Carlo

Kommentér på:
Eftermontering af Predictive ACC (pACC) Fartpilot Seat Ateca

Annonce