{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Xenon i Vectra C årg 2006 {{forumTopicSubject}}

Hej.

Prøver at sikre at min gamle fars bil giver lidt bedre lys på vejen.

Vectra C, årg 2006, 1.8 140hk

Det er noget med at Vectra C i de årgange kunne fås med Xenon - hvordan kan jeg se på lygterne at de er godkendt og født til xenon?

Er det blot at købe et xenon kit fra nettet? eller er der noget fx med canbus osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Xenon i Vectra C årg 2006
  • #1   18. feb Hvis lygterne ikke har linser i så hold dig væk fra xenon.. For os andre. Tak

  • Eddie F
    Eddie F Online Tilmeldt:
    apr 2023

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 65
    #2   18. feb For at xenon skal være lovlige skal bilen være forsynet med:
    Lygtevaskere - automatisk niveau kontrol samt lygte som er "født" som xenon lygte


  • #3   18. feb Du får ikke er bedre lys med det. Det bedste du kan gøre er at polere lygterne eller udskifte dem. Alternativt bedre pærer i. Halogenpærer bliver også trætte over tid.

  • #4   19. feb Ved ikke med 07, men dem som ikke var facelift, der var lygterne godkendt til xenon nærlys.



    (Dem som påstår man ikke kan se forskel på halogen og xenon. Lysudbytte, selv på nærmest udbrændte lygter må være udfordret på deres syn)


  • #5   19. feb Ken P du kan se forskel på farven. Den kølige farve fra xenon, for så vidt også LED rammer konturer bedre. Men den varmere farve fra en halogenpære lyser bedre "luften" op.

    Jeg har altså selv 4 biler hvor jeg har byttet halogen ud til xenon og LED. Jeg er ikke begejstret, så derfor kan jeg udtale mig om det. Den ene har endda fabriksmonteret xenon og lyser på ingen måde ligeså godt som den jeg har med halogen.

    Jeg ved altså godt hvad jeg snakker om.


  • #6   19. feb Jeg har haft halogen (har jeg stadigvæk), og led og den jeg skiftede ud havde bi_xenon

    Ja jeg kan godt se forskel.

    Tror sku du skal have tjekket dine lygter de må være udbrændt… (sker også med xenon)


  • #7   19. feb Lygterne på mine biler fejler ikke en dyt. Det tænker jeg at jeg bedre kan vurdere end du kan.

  • #8   19. feb Hvis du ikke kan se forskel………..

  • #9   20. feb Selvfølgelig kan jeg se forskel. Jeg siger bare jeg synes ikke det lyser bedre end det der var. Tror vi to har forskellige opfattelser af hvad der er godt lys. For mig er godt lys lig med hvad jeg kan se forude, ikke nødvendigvis kun skilte og lige nede foran kofangeren.
    Tænkt hvis trådstarter har samme opfattelse og bliver skuffet over at have brugt penge på xenonpærer som det alligevel ikke viser sig at have den ønskede effekt. Det ville da være ærgerligt.


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 23 Svar: 129
    #10   20. feb https://landberg.dk/philips-ultinon-pro9000-hir2-led-p18123
    Har LED i min og giver klart mere lys og bevarer det assymetriske lys kegle.
    Ikke som det Kina bras. smiley
    Prisen er høj. Men det betaler sig ved ikke at blænde modkørende unødigt. (Ingen blinker af mig) smiley


Kommentér på:
Xenon i Vectra C årg 2006

Annonce