{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Skift af strømfordeler VW Polo {{forumTopicSubject}}

Jeg har en gammel VW Polo 86C fra 1982, jeg godt kan bruge lidt hjælp til. Er der en med forstand og erfaring med at rode med gamle biler, der vil skifte en strømfordeler samt efterfølgende stille tænding på denne? Det er med platiner. I Nordjylland, men helst Aalborg området.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af strømfordeler VW Polo
  • Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 109
    #1   4. mar 2024 Hvorfor skal fordeleren skiftes ??
    auto elektriker i mere end 40 år MEN bor i Skælskør (lidt for langt væk) smiley

• #2   4. mar 2024 Hvis det er som på de gamle BMW'er så korrodere kontaktpunkterne og derfor bliver kontakten dårligt.
    Normen med platiner er at skifter man platiner skifter man også kondensatoren. Det er normalt en ret billig komponent og den bør side i nærheden af platinerne formentligt lige ved siden af.
    Jeg ved desværre ikke det store om at time de gamle damer, så på det punkt kan jeg ikke hjælpe, men jeg ved at man skal have en strope lampe som blinker ved tænding så man kan se om det hænger sammen. Youtube kan sikkert hjælpe lidt.
    Slutteligt, hvis det virkeligt driller ville jeg tjekke tændkabler og tændspole.

• Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

Følgere: 21 Emner: 2 Svar: 244
    #3   5. mar 2024 Hvis du er fingernem, så opgradere til elekronisk tænding. smiley
    http://www.kaeferclub-siegerland.de/technik/tech-zuend.htm

• #4   5. mar 2024 Den skrider i tændingen. Der er "ny" kondensator på den.

• Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

#5   5. mar 2024 Kondensatoren har intet med tændingstidspunktet at gøre - den skal blot beskytte kontakterne og hjælpe tændspolen til højeste ydelse
    hvorfra ved du at den skrider i tændingen ???
    # thomas G
    Kommen an på om tændingen skal stilles "statisk"

• #6   6. mar 2024 Eddie; derfor også skift at strømfordeler. Ja, det ved jeg, fordi den ikke holder tændingen. Kan stille den og så snart den har kørt og blevet varm, så er den skredet nogle grader og jeg kan så ikke starte igen. Men nok om det... MANGLER STADIG EN DER KAN SKIFTE DEN? smiley

• Eddie F
    Eddie F Tilmeldt:
    apr 2023

#7   7. mar 2024 Jeg kan godt fortælle dig hvordan du bærer dig ad med at skifte fordeleren !
    hvis det er en Bosch fordeler er der på selve fordeler huset et mærke som angiver cylinder 1. og der stiller du så rotoren nøjagtig ud for hvorefter du kan trække fordeleren ud af motoren
    Den nye fordeler gør du det samme med blot i modsat rækkefølge og derefter stiller du så tændingen ligesom du plejer at gøre det !
    Hvis du kender motortypen kunne jeg måske komme det nærmere !

Kommentér på:
Skift af strømfordeler VW Polo

Annonce