{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

BMW E46 brændstof {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg valgte at skifte mit brændstoffilter på min BMW E46 320I 2002

Jeg fik skiftet det og kørte fint i en 5 dages, da jeg så kørte en morgen hvor der åbenbart har løsnet sig en slange, så den gad ikke rigtig at tage omdrejninger og så holde jeg ind til siden og så hoppede jeg ud og så det.

Det virkede til at den kun spildte benzin når jeg prøvede at tænde bilen og ikke af sig selv.

Nu har jeg fået den hjem efter en 8 timer på arbejde og så fik jeg skiftet slangerne og sat dem GODT fast, men jeg kan simpelthen ikke få den til at tænde. Det starter, starter og starter men den vil ikke tage fat. Jeg har tjekket sikringen på pumperne men den fejler ikke noget.
Den drypper ikke eller noget nu men hvor er benzinen!

Har en ide om at jeg skal tjekke pumperne og se om en af slangerne er hoppet af eller de er gået i stykker, men den ene er vist lige blevet skiftet for ikke så lang tid siden.

Er der et eller andet jeg har overset for jeg kan ikke se at de ligepluslig over hovedet ikke vil noget

Tak for jeres tid fra den trætte Bornholmer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E46 brændstof
  • #1   3. apr Af med slangerne igen, og se om den skyder benzin ud når du sætter tænding på.
    Gør den ikke det, så er problemet omkring pumpen/slangerne.
    Hvis der kommer brændstof, så ville jeg prøve at få fat i nyt filter, for at sikre at det ikke af en eller anden grund er stoppet til. Bare køb det absolut billigste du kan finde som passer. Hvis den kan starte med det, så køber du et org filter og smider på smiley


  • #2   4. apr For billigt filter, du kan have fået byttet om på slangerne da du satte dem ekstra godt fast.
    Pumpen sidder i tanken, så det bør ikke være det. Kørte du den tør for benzin ved samme festlige lejlighed ? hvis ja, kan det være snavs fra bunden af tanken der har stoppet benzin pumpen til. Der sidder et simpelt filter på selve pumpen som jeg husker det.
    Det primære filter sidder vidst nok under bilen, men ret tæt på benzin tanken.
    Nogle filtre har vidst nok en flow retning.
    Worst case har du fået fyldt filteret med snavs, overtrykket har skubbet slangen af, du har fået vendt filteret om da du samlede det hele igen, og dermed send snavs ud i slangen efter filteret og dermed ned imod dyserne. Det tror jeg dog ikke er sket, for der burde den bare gå elendigt.
    Havde du mere end en slange af ad gangen, er det nok fejlen. Ellers ville jeg lige tjekke retningen... derefter er det noget ged. For så er det enten sikringen til pumpen, selve pumpen eller snavs der nu er kommet forbi filteret og dermed en dyse rens der skal til.

    Du kan tjekke om du får brændstof frem ved at tørne motoren et par gange, og så tage et af tændrørerne af og se om det er fugtigt/lugter af brændstof.

    PS pas godt på når du roder med benzin, og husk det er dampene der brænder og ikke selve væsken.


  • #3   4. apr Nu har jeg fået kigget igen.

    Jeg har tjekket slangerne på filteret. De sidder helt rigtig, da de ikke kan sættes på omvendt. Det er 2 slanger ind i filter fra de 2 pumper og 1 slange ud til dyserne og en lille vacumslange.

    Jeg tog slangen af på filter mellem filteret og dysen. Der var tryk på og der kom benzin ud af den. Jeg har også hørt at begge pumper tænder når der kommer tænding på.

    Jeg har haft tændrørene ude og de er lidt sorte men ikke noget voldsomt( ville jeg mene "Billeder")

    Jeg prøvede at skyde lidt startgas ind i Indsugningen og den tænte i 3 sekunder og så kunne jeg ikke får gang i den igen.

    Er det fordi at der luft i brændstofsystem og det ikke kan få lov til at komme ud eller noget? Jeg er løbet tør for ideer


    profilbillede
  • #4   4. apr Her er der et billede af filteret.

    profilbillede
  • #5   4. apr Vedr filteret: (som kan være kolapset)

    Du har tre slanger/indgange:

    Benzin fra tanken, det som er længst til højre bagerst på billedet.
    Så har du en fremføring og en retur. Jeg kan ikke lade være med at lure på om du har fået vendt dem om.
    Jeg kan desværre ikke lige se om det er pil indikator på filteret, men jeg ville prøve at bytte om på de to der går imod motoren.
    Tændrør ser fint ud, men tørt. Det rimer også med startgas. Så vi ved at det er rent brændstof/tryk issue.
    Du ser tryk ud før filteret, så:

    1. Byt om på de to slanger og test
    2: Prøv at rulle på startgas 3-4 gange for at prøve med at skabe træk i benzinsystemet
    3: Tag primær slangen af filteret (den som går til motoren/indsprøjtningen). og se at der kommer brændstof ud af den. Hav brandslukker klar og en beholder(halv liter flaske plejer at være fine. Du skal bare aktivere pumpen i få sekunder.

    Derefter.... er der kun manglende benzin tryk tilbage, og dermed en trist pumpe. Men du kan høre den og normalt når jeg har set døde pumper er de helt kaput. Prefilteret kan dog gøre en forskel.


  • #6   4. apr Jeg elsker jeres respons og det er super!

    Jeg har testet trykket ude ved dyserne ved lige at prøve at trykke på testtrykventilien. Og der er ikke meget knald der.

    Konklusion eller næste prøve bliver at skifte filteret som nok er kollapset i skiltningen af slanger.

    Jeg har testet pumperne og de virker begge.

    Det bliver testen i morgen????


  • #7   4. apr Cool, det føltes stadig mere sandsynligt at noget er vendt forkert, så hav det lige i baghovedet.
    Du siger pumperne så du har en dyk pumpe i tanken og en fødepumpe formentligt tæt på filteret.
    Evt så tjek lige at der er ok tryk på efter filteret.
    Enest andet er at du har fået trukket noget snavs op og det stopper dyserne. De er til at rense men du skal lige vær forsigtig for de er temmelig følsomme.


  • #8   7. apr Nu har jeg skiftet brændstoffilteret, slangerne og spændebånde. Den vil stadig ikke tænde.
    Jeg fundet ud af at der er knækket vacumslangen mellem Indsugningsslangen og filteret. Har det her virkelig noget med at den ikke vil skyde i gang for det virker lidt voldsomt at det ikke vil skyde i gang af den grund.

    Jeg har bestilt en ny vinkrl og slange og venter på den, men hvis det hellere ikke kan gøre det så må jeg hermed begynde at skille selve indsprøjtningdsystemet af og få det renset igennem. (Som jeg frygter lidt smiley )


  • K N
    K N Tilmeldt:
    sep 2023

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #9   7. apr Er indsugningsslangen den der sidder på den F lignende ting på indsugningsbælgen? og hvad mener du med "vinkrl"?
    Skal til at skifte på min egen og er lidt bange for noget lignende sker. Jeg har dog en ældre model med M52TU motoren og det virker som om det er et lidt anderledes system her.


  • #10   8. apr Se lige denne her:
    https://www.youtube.com/watch?v=t_JkzUQQ7Hs
    Især omkring 4 minut mærket, der er en ventil på dysebroen, som du kan bruge til at bekræfte tryk lige før broen.
    Som jeg husker det er broen ikke det værste i verden at få af, men du skal nok skaffe nye oringe til dyserne.
    Sad og så på denne her og tænkte det er jo ikke sat i sten at det hænger sammen med dit skifte. Dvs det kan være krank/knast sensor der er gået kold. Dette er dog din plan c-d-e stykker:
    Se evt også denne her.
    https://www.youtube.com/watch?v=ThM5nvrwqiM

    Vi vil meget gerne se faktisk start eller vådt/fugtigt tændrør. før vi afskriver brændstoffet. Men vi skal huske at noget aktivere dyserne, så der er en lille risiko for at det ikke sker.
    Personligt ville jeg prøve at vende de slanger om for med nyt filter er du forbi dødt filter og det mest nærliggende er at du har byttet dem om. Hvis du kun har haft en slange af, ad gange kan det naturligvis ikke være det.


  • #11   9. apr @K N. Det er denne vinkel til vacumslangerne der sidder på Indsugningsslangen lige efter MAF sensoren. Der sidder den lille tab til vacumslangen til brændstoffilteret. Den er knækket af men nu har jeg bestilt en ny. Men tvivler på at den kan gøre så meget. Og det er en M54b20 motor jeg har så er nok lidt anderledes men ikke det store



    profilbillede
  • #12   9. apr Jeg har ikke haft tryktester på endnu, men jeg har faktisk haft trukket ensretterventilen af på det samme sted og der kom ingenting ud af den. Så der kommer slet ikke noget tryk til broen, for ellers skulle det gerne have sprøjtet med noget brændstof.

    Jeg ser 2 mulighed

    1. Der sidder noget skidt fast et sted i slangen mellem filteret og broen. Det skal jeg så have evt. presset/renset ud

    2. Filterslangerne sidder forkert og skal have dem rettet. Skal dog prøve at tjekker om det kommer tryk på filteret når jeg tænder bilen. For at udelukke at der faktisk er tryk i den ende af systemet.

    Er der nogle der ved noget om at der skumme sidde en form for trykregulstor eller noget i mellem broen og filteret som der enden kan sider noget fast i eller som er g0et i stykker. Har set noget på en video fra "50's kid" på YouTube men det var på en m52 motor. Ligner ikke helt det samme på min model.


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #13   10. apr Hej. du har byttet om på på slangerne dvs de to studser er til og fra tanken og du har en studs der går til dyserne. ideen med de to studser er at bensinen cirkulerer fra tank og tilbage igen således at bensinen ikke bliver for varm når den skal i motoren . Det er princippet. Men den ene studs er tilløb fra pumpen og den anden er retur til tanken. Og hvis du vender filteret korrekt således at vacumtilslutningen - gummislangen- naturligt går til bensintrykregulatoren så sidder filteret korrekt. Hvis man ligger nede under kan man godt komme til at dreje filteret forkert.

  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #14   10. apr Hej.
    Dit filter er magen til filteret på e39 540 I V8. Og som jeg skrev har du byttet om på tilgang og afgang fra bensintanken=pumpe.


  • #15   11. apr Jeg har hermed fået gang i den igen. Skiftet nogle vacumslanger og jeg havde IKKE byttet rundt på slangerne

  • #16   11. apr Cool, bare et uheldigt sammenfald så.

    Godt ar det er fikset.


  • #17   18. apr Ja det må det have været. Typisk

Kommentér på:
BMW E46 brændstof

Annonce