{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

e39 abs/dtc {{forumTopicSubject}}

hej derude, jeg skal lave sådan en E39 fra 96. den lyser i abs og dtc også tæller den ikke kilometer. nogle der har haft samme problem? jeg har skiftet abs blokken men uden held. obd stikket er et gammelt rundt et som sidder i motorrummet som man vis kun kan slette service med så det er heller ikke til så stor hjælp
håber nogle kan hjælpe

Vh Frederik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  e39 abs/dtc
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

Følgere: 2 Svar: 711
    #1   4. apr 2024 Er det hastighed eller kilometertælleren, som ikke virker.

Uden at kende til Bmw, kunne det lyde som en abs sensor, som ikke virker længere.

• #2   4. apr 2024 kim. det er kilometertælleren

• #3   4. apr 2024 Kim P har ret.
    Det er højre bagved. Det ved jeg for jeg har prøvet det. Havde du cruisecontrol er den også nede.
    BMW E39 bruger højre bag til speedometer og cruisecontrol styring.
    Gør dig selv den tjeneste at købe original sensor (kan vidst fåes hos koed og schmiedmann) og ellers bestil den hos BMW. Lad være at købe billige sensorer, gjorde jeg og det virkede ikke. Satte en original i og det virkede med det samme. (den skal lige køre en smule så sensorerne opdager at de nu er enige om hvor hurtigt hjulene drejer rundt.
    Du kan roligt regne med at de andre sensorer giver op snart også, jeg endte med at skifte alle mine(købte dem i sæt pr aksel).
    Som jeg husker det skal der ikke nulstilles noget, sættes nogen computer på, bilen skal bare lige køre en tur måske genstartes og så mener jeg den er ok.
    Vær obs på at ABS IKKE virker før du får skiftet den sensor og det samme gælder traction control.
    Jeg kan ikke huske om blokken skal kodes, så vær lige obs på den del kan drille.
    Hvis du finder den rette ODB2 læser(INPA) til bilen kan man udlæse sensorerne live og der bliver det meget synligt at den er ustabil/død. E39 fra 2000 skulle have en konverter fra det runde stik lige ved motoren, til det klassiske firkantede og der var noget med et kabel ben der skulle byttes rundt eller sådan noget fusk i den stil.

• #4   4. apr 2024 okay tak thomas

• #5   5. apr 2024 Med adaptor kan man sætter tester på det runde stik og udlæse fejlkode

• #6   5. apr 2024 Jeg mindes bare noget med at to ledninger i kablet skulle byttes om eller sådan noget fusk i den stil. Men man kan jo se om det virker når det ankommer og gemme den del til hvis det skulle drille.

• #7   6. apr 2024 Vi har ikke problemer med udlæsning på arbejde, vi har flere forskellige tester.
    Med DIv adapter til flere af de gamle biler.

Og vi har jævnligt brugt dem

• K N
    K N Tilmeldt:
    sep 2023

Følger: 10 Emner: 1 Svar: 2
    #8   8. apr 2024 100% abs sensor, det er et helvede at få de gamle ud men heldigvis er delen forholdsvis billig. Kørt med nogle billige nogen i lang tid nu uden problemer.

• #9   8. apr 2024 Mr. Gsi hvor har i købt adapteren? for jeg kan kun finde nogle billige på ali exspres og sådan noget

• #10   9. apr 2024 De høre med til de tester vi har på arbejde

• Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 86
    #11   10. apr 2024 Hej køb adapteren på Ebay.

• #12   10. apr 2024 Hvilken tester bruge i

For ikke alle tester kan bruges med adapter

Kommentér på:
e39 abs/dtc

Annonce