{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 3 vr6 toppakning
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.906
    #1   11. maj Nøjagtig som enhver anden. Det er egentlig bare en række motor hvad det angår. VR6 er en række motor med cylindre i en let v grad for at spare plads. Derfor kun 1 topstykke, hvor en rigtig v6 har 2 topstykker....Så fremgangsmåden er samme som en 4 cylinder 1.0 polo....

  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jun 2023

    Følgere: 23 Svar: 141
    #2   11. maj Husk at tilspænde moment i tempi og i rigtig rækkefølge. smiley

  • #3   11. maj Den er lidt anderledes en alle andre, da kæden sidder på gearkasse siden, i stedet for på enden af motoreren, som de fleste andre motorer.

  • #4   12. maj Der findes en del youtube videoer. Jeg skiftede toppakning (og mere vigtigt kæden.
    Jeg skiftede samtidigt en del stumper i mit DSG gear.
    https://www.bilgalleri.dk/forum/teknik/2037516-skoda_vr6_3_6_cdva_i_problemer
    Beklager jeg ikke fik lavet det som en vejledning.

    Det er tidskrævende, og det er ikke just billigt. Du får ikke topstykket af uden at tage kæden af og når du gør det kan du ligeså godt skifte den og de ting der er omkring den.
    Jeg skiftede også vandpumpe, strækbolte, og dobbelt kobling samt svinghjul på min DSG. Husk alverdens pakninger (udstødning etc).
    I mit tilfælde var det nemmest at tage hele fronten af og så gå igang.
    Du bør få fat i det timings værktøj (en simpel tilpasset stang), der låser timingen.
    Har du aircon vil jeg anbefale at få den tømt og så flå dens køler af sammen med fronten. Jeg kiksede det trin og måtte slås med at køleren var i vejen hele tiden.
    Timingen er rimelig til at få til, der er farvede link på kæde etc.

    Men som sagt det var dyrt.... rigtigt dyrt. DSG tror jeg alene kostede mig omkring 10-15k i stumper, og motoren med diverse dimser alle mulige steder løb op i 15-20k som jeg husker det. Har du manuel gearkasse ville jeg skifte kobling og udtrykkerlejet. Det er en del billigere end DSG.
    Og jeg havde ikke kogt min toppakning, jeg havde en kæde der var strukket. Du skal have topstykket forbi cylinderservice eller lign for at få den fræset til.
    Jeg har en pænt stor værktøjs samling og jeg fik brugt stort set det hele og måtte investere i lidt småting oven i.
    På min ligger motor og gearkasse på tværs og da min var en 4x4 var der en meget bøvlet transfer gearkasse bagved.
    Du skal som minium have en ny motor i så en stor del af arbejdet skal gøres hvad enten du renovere din egen motor eller finder en ophugget. Selve at skrue på motor syntes jeg ikke var slemt, men det var et mareridt at få gearkasse af og på.


  • #5   12. maj Youtube videoer søg på vr6 head gasket eller vr6 timing chain, Jeg samlede min viden på tværs af en touareg, en golf og en skoda superb video. Jeg kan ikke finde dem igen til min store irritation.
    Når du strammer er der er et mønster du skal stramme dine NYE strækbolte efter. På mit stod det vidst faktisk også på strækbolt pakken. Der er særlige strammemønster. Det er desværre lige lang tid nok siden, så jeg kan ikke huske detaljerne mere.


Kommentér på:
Golf 3 vr6 toppakning

Annonce