{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjulleje?
  • #1   7. jun hjulleje, hører til på dine hjul/ aksler, og larmer kun når bilen er i bevægelse.
    tror mere det er din remstremmer el. et remhjul, som er træt af dage.
    få en til at starte bilen, så du kan høre hvor det kommer fra.


  • #3   7. jun #1 Det er når jeg begynder at køre, lyder 100% som hjulleje, men tænker bare det ville vare i længere tid hvis hjulleje?


  • #4   7. jun af med drivremmen og drej på alle rem hjulene og lyt og mærk

  • #5   7. jun sådan som du skriver i dit oplæg, forstår jeg det sådan, at det er fra motoren der kommer lyde.

    men hvis det er når bilen er i bevægelse, er det jo en anden snak.
    for at tjecke dit hjulleje, hæver du bilen op og rokker hjulet i top og bund. (se videoer på youtube).


  • #6   7. jun #5 Kan prøve at præcisere lidt! når jeg starter bilen kold og begynder at køre, vil det efter få hundrede meter, lyde som et hjulleje der er gået, lyden vil ikke vare mere end 30-45 sek.

    Skal have den til mek. næste uge med noget andet, så får ham lige til at kigge på det, synes bare det er underligt den korte tid det lyder, hvis det var hjulleje vil den blive ved tænker jeg..

    Får ham også til at checke rem strammer/rem hjul også!

    Tak for hjælpen smiley



  • #7   8. jun nja så skal lyden jo tage til i takt med du øger hastigheden altså 'rumle' mere.
    men få ham da til at tjecke hvad der kan være galt, og giv da gerne en tilbagemelding engang.

    og velbekomme da.


  • #8   11. jun Hvis det er et hjulleje vil lyden svinge i intensitet alt efter om man drejer til højre eller venstre. Simplethen fordi vægtfordelingen på lejet flytter sig når man drejer.

    Der skal selvfølgelig køres lidt frisk 20-30 Km/t i svinget, så man rigtig flytter vægtfordelingen. Er lyden konstant under svingkørsel, så er det ikke hjullejer.


  • #9   12. jun Fik skiftet forhjulslejer for 2 måneder siden, før det, kunne jeg ikke køre mere end 5 km såp begyndte det olg synge or larme.
    Det larmer jo længere du køre med det smiley


  • #10   12. jun #8 Det vil også ændre og stige med hastigheden

  • #11   12. jun Lyden/rumlen har været tiltagende seneste dage, er nu ikke kun lige efter start, så føler mig overbevist om det er et hjulleje, har tid hos mek. mandag...
    -opfølgning kommer, tak alle smiley


  • #12   22. jun Opdatering! Skiver og kalibre skiftet bagpå!
    -nu venter jeg kun på regningen...

    Tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Hjulleje?

Annonce