Suzuki Splash. {{forumTopicSubject}}
Har en skøn Suzuki Splash fra 2008. Kører upåklagligt. Men så begyndte den at lugte af udstødningsos. Manifold tæret. Købte et nyt uoriginalt. Fik en kammerat til at skifte det. De gamle lamdasonder sad kæmpe fast. Der måtte varme og vold til at få dem ud. (2 stk). Bilen kører fint, men kommer med fejl P0420 bank 1. Kan resette fejlen og den kommer så igen i løbet af dagen. Kan sonden være defekt? Er en uorignal kat bare nogo, eller kommer den til sig selv efter lidt km? Nogen gode ideer?
I den manual jeg har, står der at de 2 sonder før og efter kat ikke må genbruges. Kan det være årsagen og er det normalt?
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Samt hvis man vride dem
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 9
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Sonden efter katten, måler at katten arbejde rigtig.
Er det en uoriginal kat, kan det være den ikke er god nok.
Men det kan også være sonden der er ude af tur.
Så lav en 4 gas test, og se om katten arbejde rigtig.
Og ud fra den test, fejlsøge vider
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 9
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Der måler de
Co
Co2
Hc
O2
Og ud fra det kan man se om motoren forbrænder som den skal.
Og man kan bruge resten til at se om katten virke som den skal
Man kan evt køre forbi den lokale synsmand og se om han ikke vil lave en test
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 9
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Ikke før
Bank 1 og 2
Henleder til hvis der er 2 katerlysator på
Så er der også 2 Sonder før og efter kat
Så er den ene kat+ sonder bank 1
Og den anden bank 2
sep 2015
Følger: 3 Følgere: 13 Emner: 6 Svar: 9
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
virke som den
Det måler man med et scope
Suzuki Splash.