{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Suzuki Splash. {{forumTopicSubject}}

Har en skøn Suzuki Splash fra 2008. Kører upåklagligt. Men så begyndte den at lugte af udstødningsos. Manifold tæret. Købte et nyt uoriginalt. Fik en kammerat til at skifte det. De gamle lamdasonder sad kæmpe fast. Der måtte varme og vold til at få dem ud. (2 stk). Bilen kører fint, men kommer med fejl P0420 bank 1. Kan resette fejlen og den kommer så igen i løbet af dagen. Kan sonden være defekt? Er en uorignal kat bare nogo, eller kommer den til sig selv efter lidt km? Nogen gode ideer?
I den manual jeg har, står der at de 2 sonder før og efter kat ikke må genbruges. Kan det være årsagen og er det normalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki Splash.
  • #2   15. jun 2024 Hvis man varme dem for meget, kan de tage skade
    Samt hvis man vride dem

• #3   16. jun 2024 Tak for jeres svar. Vil en defekt på sonden gøre som beskrevet. Jeg kan slukke lampen. Når bilen er kørt varm og har kørt lidt, tænder den. Bilen kører helt normalt. Ville det give mening, at køre til en synshal, smide 100 Kr i kaffekassen og få en snøvs i røven og tjekket co2 værdien? Tænker den kan være ok og at det så er en defekt sonde der viser fejl.

• #4   16. jun 2024 P0420 fortæller at katten ikke arbejde rigtig.

Sonden efter katten, måler at katten arbejde rigtig.

Er det en uoriginal kat, kan det være den ikke er god nok.
    Men det kan også være sonden der er ude af tur.

Så lav en 4 gas test, og se om katten arbejde rigtig.
    Og ud fra den test, fejlsøge vider

• #5   16. jun 2024 Tak... "4 gas test" Nu kommer vi ud over pensum for en elektriker fra slut 70érne... Noget der kunne uddybes?

• #6   16. jun 2024 Samme test som de laver ved syn
    Der måler de
    Co
    Co2
    Hc
    O2

Og ud fra det kan man se om motoren forbrænder som den skal.
    Og man kan bruge resten til at se om katten virke som den skal

Man kan evt køre forbi den lokale synsmand og se om han ikke vil lave en test

• #7   21. jun 2024 Opfølgning... Siden sidst har jeg haft bilen forbi en synshal der tjekkede co mm. Den var superfin. Han mente ikke at katten fejlede noget. Så købte jeg en ny lambdasonde til bank 1. altså, inden det ryger ind i kat. Det var den der meldte P0420. Kørte 35 km og var glad igen. Men ak... Dagen efter begyndte det at lyse efter 10 km. Hvad gør jeg nu??? Lidt pebret at købe en ny original kat hvis det så heller ikke hjælper.

• #8   21. jun 2024 Det er sonden efter kat der sætter fejlen
    Ikke før

Bank 1 og 2
    Henleder til hvis der er 2 katerlysator på
    Så er der også 2 Sonder før og efter kat

Så er den ene kat+ sonder bank 1
    Og den anden bank 2

• #10   21. jun 2024 Så har jeg helt misforstået bank... Der er jo kun en enkelt kat, så altså kun bank 1? synsmanden sagde alle tal var super fine og kat ikke fejlede noget.

profilbillede
  • #11   21. jun 2024 Du skal få udmålt om sonden efter kat,
    virke som den

Det måler man med et scope

Kommentér på:
Suzuki Splash.

Annonce